slijm opgeven en stippen op baard

Gestart door pinootje, juli 26, 2009, 00:42:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinootje

Hallo,

Pino is inmiddels deze maand alweer vier jaar geworden.
Afgelopen week was ik op vakantie en dacht het thuisfront dat hij dood zou gaan.
Hij was hevig in de rui en op ee ngegeven moment ging hij weer slijm opgeven, hij
doet dan heel raar, gaat over de bodem lopen en alles aan zijn spiegel afvegen en
zit dan een tijdje erg stil.
Nu gaat alles weer goed met hem, de rui is ver over en ook van spugen is geen sprake meer.
Mijn vraag is nu, hebben jullie dit ook weleens met je parkietje?

Dan nog wat, Pino is nu vier en ik vraag me af wat bij jullie de gemiddelde leeftijd
van je gevederde vriendje is.
Ook nog wat anders,  hij heeft sinds kort in zijn gele baard aan elke kant drie zwarte
stippen zitten waar hij er eerst aan beide kanten twee had, is dat ook een soort
van ouderdomsteken of hoe moet ik dat zien?

Alvast bedankt voor antwoord,

Groetjes, Pinolovertje

Piknikki

Ik kan je alvast zeggen dat de keelstippen en het aantal absoluut geen teken van ouderdom zijn. Soms veranderd het aantal stipjes gewoon na de rui, da's heel normaal.

En parkietjes kunnen wel 15 jaar of ouder worden, dus 4 jaar is een goed begin van een (hopelijk) lang en gelukkig leven. Je parkietje begint wat ouder te worden, maar met 4 zijn ze toch nog wel zeer fit.
:)

Chicowen

Inderdaad, zoals Piknikki al aangeeft, is het veranderen van de stippen geen teken van ouderdom.

Verder vind ik het opgeven van slijm zoals jij het omschrijft klinken als een parkietje die zijn spiegelbeeld erg lief vindt en het daarom graag eten wilt geven. Maar mocht je het echt niet vertrouwen is een bezoekje aan een dierenarts zo gemaakt. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.