Siep wil niet uit zijn kooi

Gestart door maria p, juli 29, 2009, 12:18:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maria p

Hallo mijn naam is Maria en ben nieuw op deze forum.
Ik heb een vraag. We hebben een parkietje genaamd Siep. Het is een mannetje en is nu ongeveer 12 weken oud. We kregen hem al heel jong hij was zo'n 6 weken oud. Van het begin af aan hebben we Siep uit zijn kooi gehaald een veel bij ons genomen. Siep is nu al aardig tam. Je mag hem aaien en hij komt ook wel op je vinger zitten maar als hij uit zijn kooi gehaald wordt dan vliegt hij gelijk weer in zijn kooi. Wij vinden dat best jammer en willen dat hij bij ons komt zitten. Hoe moeten we hier het beste mee om gaan?

Ps mijn zoontje is 6 jaar en die kan alles met Siep doen. (aaien en beetpakken).

hillie

Je kunt hem lokken met wat lekkers trosgiers bijv. of ze favorieten speeltje.
Hebt die wel voldoende speel gelegenheden buiten de kooi?

Het kan ook zijn dat jullie parkietje niet zo ondernemend is want dat is ook per parkietje ook verschillend.
Een komt er wel graag uit en een ander weer niet.

Caradow

Je hebt hem nog maar een week of 6, hij moet nog steeds wennen aan alle nieuwe indrukken. Hij zal uiteindelijk heus zelf wel een beetje op verkenning gaan buiten de kooi.

Verder wil ik je toch echt op je hart drukken om heel voorzichtig te zijn met de combinatie klein kind en parkietje.. Zeker wanneer het om beetpakken gaat. Allereerst zijn grasjes geen knuffelbeesten die over het algemeen helemaal niet houden van knuffelen en vastpakken en ten tweede zijn het fragiele diertjes en kunnen kinderen nogal ruw zijn, al zou het maar als schrikreactie zijn!