Tico niet lekker

Gestart door kalter, juli 19, 2009, 13:24:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kalter

Hoi,
Gisteren hebben wij onze Tico (vrouwtje) opgehaald bij onze buren, deze hebben ook een grasparkiet mannetje,  ze zat wel wat bol maar was wel  alert en speels.
Ik ben haar vanaf gisteren al in de gaten aan het houden en zie dat ze iet wat bol zit en haar staart gaat heen en weer
ook had ze wat ontlasting aan haar anus zitten welke we vanochtend weg hebben gehaald met wat lauw water.
ze eet wel wat en af en toe zit ze op de bodem de pikken in haar spiegeltje
ook maakt ze haar veertjes schoon, en ze probeert met haar pootje haar kont schoon te maken.
Kan het misschien zijn dat er wat ontlasting dwars zit, of is er misschien kan dat ze een eitje heeft.....
Graag hoor ik wat ik moet doen.


Mars

Het lijkt mij dat ze ziek is.
Als er sprake zou zijn van een eitje zou ze geen last van haar ontlasting hebben.

Morgen maar even naar een dierenarts (liefst vogelarts) lijkt mij. Parkietjes laten niet snel zien dat ze ziek zijn, dus als je het kunt zien dan kan het ineens erg snel gaan!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Welkom op het forum, Kalter.
Ik neem aan dat je parkiet gelogeerd heeft bij de buren.
Heb je enig idee hoe lang ze dit al heeft? Hoe zien de uitwerpselen er uit?


kalter

Ze heeft 3 weken bij de buren gelogeerd, volgens hun was er niet aan de hand en was ze een echte poepmachine
ten opzichte van hun eigen vogel

Ik zie gewone ontlasting en wat waterige ontlasting.

Af en toe scharrelt ze wat over de bodem en zit ze wat grid te pikken welke ik daar extra heb neergelegd.
ook maakt ze haar veertjes schoon, en zit ze maar haar pootjes aan haar achterste.


Parkieten-Freak

Vermoedelijk is haar kontje geirriteerd geraakt door de dunne uitwerpselen.
Ik zou om te beginnen haar kontje met een wattenschijfje en wat lauw water schoonmaken, en als het droog is een klein beetje vaseline aanbrengen.
Zo voorkom je dat de huid rond het poepertje verder gaat irriteren.
Verder zou ik meteen de kooi en alle toebehoren even heel goed schoonmaken (met name ook het drinkflesje en de voerbak).
Geef vers voer en even geen fruit.
Als de diarree en/of het krabben morgen niet aanzienlijk verminderd zijn, kun je het beste even contact opnemen met de dierenarts.




kalter

hoi
bedankt voor jullie berichten.

Ik heb een afspraak gemaakt voor vandaag bij de vogelarts in Amsterdam(via jullie site), ik hoop dat deze  Tico kan helpen

Vanochtend heb ik haar hele kooi schoongemaakt maar ik kan tot nu geen poepje ontdekken dus ze zal wel erg veel last hebben.

Ik laat jullie weten wat de uitslag is.



kalter

Tico bij de dokter gebracht en ze moet daar een paar daagjes blijven
ze heeft last van haar krop en daarom kan ze bijna tot niet poepen
Ze krijgt nu een behandeling dat ze van binnen schoon wordt en 3x daags een sonde voeding.
als dat aanslaat mag ze weer naar huis en krijgt ze nog wat medicijnenen mee.
Ik hoop dat ze weer beter wordt en dat ze weer snel thuis is om de boel weer op te vrolijken.
Hoop een dezer dagen weer goed bericht te hebben

Parkieten-Freak

Laten we hopen dat Tico snel opknapt, Kalter.
Hou je ons op de hoogte?
Sterkte!


Ingrid