Ojee, met zijn twee

Gestart door Tracey, juli 24, 2009, 22:51:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tracey

Ik heb sinds vandaag een tweede parkiet thuis. Eentje heb ik al 8 jaar, maar de andere moet ik verzorgen voor iemand.

Anyway, ze vinden elkaar niet leuk als ik naar ze kijk. Ze zijn stikjaloers opelkaar. Als ik met de ene speel, is de andere boos aan het kijken. En als ik ze eruit haal gaan ze naar elkaar toe om te ruzieën.

Wat moet ik nu...Moet ik ze allebei appart eruit halen of toch tegelijk.  :'(

Andere tips zijn ook welkom.

lovesbudgies

Ik denk dat je ze het beste apart eruit kan halen, dan hebben ze allebei de rust om lekker te vliegen en te spelen, en hoeven
ze niet steeds te ruzieen.

Tracey

Maar ook, als ik de ene aandacht geef, dan word de andere boos en dan komt hij gewoon niet meer. Dat vind ik zelf niet leuk :(

lovesbudgies

#3
en als je nou eerst de ene eruit haalt en aandacht geeft, die dan weer in de kooi doet, ze allebei met rust laat en even iets anders gaat doen en dan later de tweede eruit haalt en aandacht geeft? Istie dan nog steeds boos, of is hij dan alweer vergeten dat je eerst z'n 'vijand' aandacht gaf?

ik vond nog een tip van Mars:

Ook ik heb twee parkietjes, ze zitten nu even niet bij elkaar vanwege ziekte maar dat terzijde, waarbij de ene jaloers is op de andere. Als ik Timo aandacht gaf, vond Jimmy dat erg moeilijk. In dit geval, omdat dat 'haar' aandacht is.
Ook voor jouw parkietjes geldt: het helpt niet om je parkietje te 'straffen' voor zijn jaloersie, dan wordt het alleen maar erger. Zet eventueel je parkietje weg als de ene mag vliegen, maar geef hem daarna/tegelijk ook zijn pleziertje (stukje trosgierst, wat aandacht wat hij maar leuk vindt).

Bericht samengevoegd
PF

Mars

Ten eerste, je hebt de parkietjes een dag samen en stelt je vraag al, het nieuwe parkietje moet nog wennen aan zijn tijdelijke huisje, dus is het neit vreemd, dat alles nog niet zo gaat als jij wil.

Maar vooral: Parkietjes moeten altijd even wennen aan elkaars gezelschap, een beetje kibbelen is niet erg. Zo lang er maar niet tot bloedens toe gevochten wordt (dus niet rollend over de bodem).

Maar als het om een tijdelijke situatie gaat, zou ik ze gewoon om en om aandacht geven en er voor zorgen dat ze dat beide niet te kort komen. Zet ze verder gewoon de kooien naast elkaar, dan zul je zien dat ze vanzelf ook wel wat nieuwsgierig naar elkaar worden.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..