Allergie

Gestart door kevin.houtzager, augustus 26, 2005, 08:50:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevin.houtzager

Hallo allemaal,

gisteren kreeg ik van mijn vader te horen dat mijn parkiet naar boven moest verhuizen, omdat hij er last van had (allergie)
Nu wil ik vragen of er iemand tips heeft waardoor mijn vader er geen last van heeft, zodat mijn parkiet weer naar beneden tussen de mensen kan verhuizen!

Mijn vader is ook allergisch voor katten en heeft hooikoorts.
Misschien dat dit wat nuttige info verschaft.

Help me!!!

Parkieten-Freak

Mensen met een "allergische aanleg", kunnen zich eigenlijk altijd beter eerst laten testen alvorens ze overgaan tot het aanschaffen van huisdieren.
Jouw parkietje boven zetten is voor hem wel de beste oplossing.
Je vader zou eventueel kunnen overwegen geneesmiddelen te slikken die ook gebruikt worden bij hooikoorts. (Zytrec, Telfast, Aerius e.d.) Het laatste vind ik geen fraaie "lange termijn" oplossing.



Chantalleke

Hoi Kevin,

Zelf heb ik astma en heel veel allergieën (ook voor katten ben ik allergisch inderdaad, maar gelukkig niet voor parkietjes  :) )
Maar uit ervaring weet ik dat bij een allergie voor huisdieren zijn het vooral de huidschilfers die de reactie veroorzaken. Er is dus helaas weinig aan te doen. Je vader zou zich kunnen laten testen of hij echt allergisch is voor jullie parkietje of dat het misschien wel huismijt of iets anders is.

Hooikoorstmedicijnen zijn inderdaad geen lange termijnoplossing (helaas) De medicijnen tegen (huisdier)allergie zijn er in verschillende vormen zoals tabletten, neus-sprays, inhalatoren of oogdruppels. Deze middelen kunnen de allergische klachten, zoals een loopneus, jeukende ogen en benauwdheid onderdrukken maar genezen de allergie niet.  :(

Je parkietje boven zetten lijkt me dan inderdaad de beste oplossing.

Veel succes.
Chantal