Grasparkieten? stinken deze mooie vogels

Gestart door arnold1850, juli 20, 2009, 20:16:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

arnold1850

Ik wil graag een grasparkiet kopen...
maar mijn vader twijfelt omdat hij zegt dat ze nogal stinken?

is dat zo?

alvast bedankt voor de mensen die reageren

groetjes arnold.

Piknikki

Hallo Arnold! :)

Oh, nee hoor. Ik vind absoluut niet dat ze stinken. Naruurlijk heeft ieder huisdier wel een geurtje. Maar als je de kooi en alles netjes schoonmaakt, zul je van stank geen last hebben. Pas als je je neus echt tegen het parkietje aan drukt ruik je wel wat vreemde vogelgeur. Vogeltjes zijn erg propere diertjes die zichzelf schoonhouden en regelmatig een badje nemen.

joopie en mutz

En ook de poep stinkt niet heel erg en zeker niet als je schelpenzand gaat gebruiken want dat absobeert de vieze geurtjes en ruikt veel meer naar anijs ;)

ToTo

Audrey

#3
Ik vind zelfs dat Croky lekker ruikt  :-* als hij op m'n schouder zit, dan draai ik dikwijls mijn hoofd, zodat zijn nekje net onder mijn neus zit, en dan snuif ik. Hij vind het heerlijk, en ik vind hem lekker ruiken  :D
En inderdaad, zoals joopie en mutz ook al zegt, ook het schelpenzand ruikt lekker naar anijs. En de ontlasting zelf, ik heb eigenlijk nog nooit gemerkt dat die naar eender wat ruikt, ik dacht altijd dat die geurloos was. Ik weet wel dat iemand op het forum last heeft van de geur van de ontlasting van het parkietje in kwestie, maar dat diertje heeft een probleem met z'n niertjes, als ik me goed herinner.

arnold1850

bedankt allemaal ik zal het tegen mijn vader zeggen ;D

smartie

@Audrey: dat zal ik wel zijn en inderdaad, 1 van mijn parkietjes heeft wat aan d'r nieren en hierdoor heeft ze last van stinkende wat natterige poep.

@Arnold: gezonde parkieten hebben geen last van een stinkende ontlasting. Dan is het gewoon heel stevig compact en droogt het vrij snel. Zonder geurtjes.

dennis007

ze stinken niet hoor.

verschoon de kooi op tijd en je hebt nergens last van