tam maken

Gestart door robby, juli 20, 2009, 12:29:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robby

hallo
ik ben bezig mijn vogel tam te maken. en ik zit bij het geven van de trosgierst.
maar moet ik de trosgierst naar hem doen. dan eet hij er wel van .of moet ik het ergens andersvasthouden
zodat hij naar mij  toe moet komen? en als ik mijn hand voor hem hou loopt hij er over en is weer weg
hij is dus niet bang maar ook niet tam . ;D
robby

roha

Je bent goed bezig, hoor!!
Je laat je parkiet de beslissing nemen, wanneer hij zich veilig en vertrouwd voelt, zal hij uiteindelijk zelf naar jou hand/de trosgierst komen.

Nog even wat meer geduld opbrengen en dan zal het vast goedkomen.
Succes!! :)

robby

#2
en als hij niet komt eten van de trosgierst hoe lang moet ik dan wachten eer ik de trosgierst niet meer aanbied??
en moet de trosgierst gewoon bij een stokje houden?
en weet toevallig iemand leuke speeltje  heb zelf al twee klimtouwen gemaakt maar zou wel nog iets bij mogen vind ik  :D
groetjes robby

roha

Voor deze vragen kun je heel goed de zoekfunctie gebruiken! :)
Lees het stukje over tam maken ook nog eens goed.
Het sleutelwoord bij tam maken is geduld!!
Als hij niet naar je toekomt, is je parkiet niet geinteresseerd, of nog te bang om naar je toe te komen om op je hand te zitten. Laat hem dan maar en kom na een poosje weer proberen.
Doe de trosgierst zo tussen je vingers, dat je parkiet nog gemakkelijk op je hand naast de gierst kan zitten.
Jouw parkiet is nog bang voor je hand, dat hij erover loopt, betekent niet dat hij niet bang is. Dat is op dat moment de makkelijkte weg om te vluchten naar een andere stok, een plek waar de hand niet zo dichtbij is.



robby

ah ik moet de trosgiest zo houden dat hij op mijn hand komt zitten en er dan van komt eten
ok bedankt

SjempieJ

Blijf zo Doorgaan en Dan komt hij vanzelf wel Als hij zich veilig bij jouw voelt  ;D

Nog even geduld Dus ;)

Groetjes