Onze Ko heeft een zeer pootje

Gestart door Taillow, juli 18, 2009, 11:55:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taillow

Sinds een paar dagen hebben wij een jong grasparkietje. Nu heeft hij al vanaf de eerste dag een pijnlijk linkerpootje. Hij gebruikt hem (bijna) niet en hupt op de bodem en zoekt daar zijn eten bij elkaar. Hij is verder heel rustig, hij fluit af en toe en doet veel dutjes. Ik heb vanmorgen een vogelarts gebeld en die zei dat het wel één of twee weken kon duren voordat het pootje weer over is. Bij zijn tenen zit ook een klein donker stipje (volgens mij een klein blauw plekje). Ik kan mijn hand al rustig in de kooi houden, hij begint dan niet zenuwachtig te fladderen en blijft rustig zitten. Bij het slapen ligt hij helemaal plat op een stokje bij de spiegel. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Ik maak me nogal zorgen ondanks dat de vogelarts zegt dat ik het maar in de gaten moet houden en maar even moet afwachten.

Groetjes, een bezorgde Taillow

Caradow

Ik zou de vogelarts hier toch even naar willen laten kijken, hij kan nooit een diagnose stellen zonder het diertje te zien.

Taillow

Heb zojuist al een dierenarts hier in de buurt gebeld. Ook hij vertelde me dat ik het even aan moest kijken, ik wacht het weekend nog even af. Als de toestand dan nog niet is verbeterd ga ik eerst naar de dierenarts hier in de buurt. Of direct door naar de vogelarts, hiervoor moet ik wel ver rijden, heb geen idee hoe ik dit het beste kan doen... met kooi en al in de auto? Of in het vervoerdoosje van de kweker....
Op dit moment zit hij te fluiten en poetst zijn veren en pootjes, ook de pijnlijke!
Heb wel eens gehoord dat veel stress ook niet goed is voor het beestje, vandaar dat ik een beetje voorzichtig ben met direct WEER vervoeren enz. Ik vind het erg lastig allemaal.

Mars

Ik zou er voor kiezen naar een vogelarts te gaan: een pootje onderzoeken is wel iets specifieks waar je voldoende kennis over moet hebben.
Of je hem dan het liefste in de kooi laat of in het doosje doet, moet je zelf weten.
Sommige mensen hebben een voorkeur voor het doosje: dan kunnen ze niet heel wild vliegen en door de donkerte worden ze vaak we rustig.
Zelf denk ik dat de eigen kooi hopelijk een beetje een veilig gevoel geeft. Bovendien stop ik ze liever niet in een doosje ;)

Sterkte ermee, mocht je maandag toch gaan (als het dus nodig is) houd je ons dan op de hoogte?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Taillow

Ik denk dat het erover schrijven en praten op een of andere manier al heeft geholpen..
Hij klimt er nu zelfs alweer wat mee, al ontziet hij hem daarna wel.
Heel voorzichtig zit hij er ook soms alweer op en probeert hij met die poot zijn koppie te krabbelen (dat gaat nog wel wat stuntelig). Zoals het eruit ziet had de vogelarts dus toch gelijk en gaat het vanzelf met wat rust weer over. Hij is nog niet helemaal 100% maar het gaat gelukkig wel beter  ;D

Taillow

 :D
Onze Ko is weer helemaal beter!!!
Hij gebruikt zijn pootje weer helemaal normaal, hinkt niet meer en begint nu eindelijk zijn kooi te ontdekken.
Het (blauwe) plekje is ook helemaal weg.
Ben heel blij, ga nu weer verder met tam maken.
:)