parkietje op vakantie

Gestart door Parkietentop, juli 17, 2009, 17:09:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkietentop

Ik heb een vraagje ???
We vertrekken binnenkort op vakantie.
E omdat het nogal lang is gaan we onze lieveling meedoen.
Ik heb al dingen opgezocht maar vind niet zo veel.
Misschien hebben jullie tips?
dag(alvast bedankt zegt Koko mijn schatje)

Caradow

Je zult je vraag duidelijker moeten stellen.. waar wil je precies advies over?

Parkietentop

Vooral over het vervoer en hoe je je parkiet het beste kunt laten wennen aan de nieuwe omgeving?
Snapie? :) :D :) :D :)

Idske

Betreft vervoer: heb je een reiskooitje? hoelang moeten jullie reizen, en wat is het vervoer, trein? Auto?
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkietentop

We gaan met de auto naar zee(ongeveer een kwartiertje rijden)
Maar waarin moeten we haar stoppen?
Toe help me  :( in een doosje mischien?

Caradow

Een kwartiertje rijden?

dan lijkt het mij veel slimmer om gewoon je parkietje thuis te laten en dagelijks even op en neer te rijden voor vers voer en water...

Parkietentop

Ow pardon ik bedoelde 3 kwartier(45 min)
Sorry

Caradow

Het beste is om iemand te vinden die op jou parkietje wil passen wanneer jullie er niet zijn.
Wil je hem toch meenemen, vervoer hem dan in een reiskooitje, niet in een doosje.

Zorg op je vakantieadres voor een geschikte, rustige plaats, vrij van tocht en niet in de volle zon.

Deze informatie had je ook met de zoekfunctie terug kunnen vinden

Parkietentop

Ow sorry maar ik wou  nog wat meer weten .
Ik ga binnenkort vertrekken ik ken het vakantie verblijf goed maar waarschijnlijk zal ze moeten wennen aan de omgeving.
Iemand tips over de aanpak.

smartie

Ik neem aan dat je wilt dat ze went aan de nwe omgeving met het los vliegen?

Allereerst: ik ben geen voorstander van je parkiet mee op vakantie. Laat liever iemand je parkietjes als het voor een paar dagen is thuis bij je verzorgen (af en toe schoon water en voer en even aandacht) of als het langer is breng ze uit logeren.

Maar goed, wil je toch je parkiet mee: reiskooi mee en laat je parkietje eerst IN de kooi aan de nwe omgeving wennen. Je kan er voor kiezen haar een paar dagen niet los te laten vliegen maar anders dus pas na tijdje rust (1/2 dagen wennen) uit de kooi. Doe net of je parkietenvriend net leert vliegen of als bij een verhuizing. Doe voor de zekerheid de gordijnen/lamellen dicht zodat er niet tegen het raam/deur kan worden gevlogen met alle gevolgen van dien. Nogmaals, ik zou het zelf niet doen... Maar als je het doet neem wat veiligheidsmaatregelen...

Parkietentop

Bedankt voor jullie reacties we gaan immers vertrekken morgen.
Als jullie willen hou ik jullie op de hoogte hoe het wennen gaat en hoe ze reageerd.
Leuk hé ;D :D
Daaaag en nog maals bedankt!!!

Parkietentop

We zijn hier nu al één dag en ze lijkt de omgeving gewoon te zijn. ;D ;D
mag ik haar er nu al uithalen op de tweede dag? ???

Caradow

Ik zou haar zeker niet loslaten in een vreemde omgeving. Een ongelukje in een klein hoekje. Zo lang is de vakantie nu ook weer niet.

Parkietentop

Ja dat is waar we zijn nu al wat verder en problemen komen even op.
Hier is het probleem:Als we haar water enzo verversen dan springt ze op mijn arm en ja ze wil er dan niet gemakelijk af gaan
wat moet ik doen?
alvast bedankt aan iedereen ;)


Caradow

Dit lijkt me iets dat je zelf heel simpel op kan lossen. Ja arm terugtrekken, maar op zon manier dat hij niet het kooitje uit kan, etc.

Het kan echt geen kwaad om zelf je gezonde verstand even te gebruiken hoor!.

Parkietentop

#15
Ja dankje ;D
Ze is hier nu al op me schouder en ze lijkt er geen problemen mee te hebben.
Ze keek zo zielig en ik kon het niet laten.
zo keek ze  :-[ :(  

Bericht iets minder dramatisch gemaakt door een twintigtal overtollige smiley's te verwijderen,
PF



Parkietentop

Ik weet het niet sinds ze hier is eet ze minder fruit maar ze is wel happy is dat normaal?
En mag een parkietje camonbert?

Audrey

Ik zou persoonlijk geen camembert geven, een héél klein stukje jonge kaas mogen ze wel. :)

Parkietentop

Ok ik geef het wel niet dan.
Ze vliegt nu al uit maar een douche nemen wil ze niet.
Weet iemand hoe ik het haar weer kan aanleren?

Caradow

Laat je parkietje toch eens een keer met rust! Laat hem gewoon zijn zaadjes eten en wat groente en fruit en laat hem... Je wilt hem maar volstoppen met van alles, je wilt hem van alles leren op een vreemd adres en zo veel mogelijk in zo'n kort mogelijke tijd!

Laat het beestje een beetje met rust!


(en ga de zoekfunctie nu eens een keer gebruiken...!)

Parkietentop

Ok ok sorry maar ik ben ondertussen al lang op vakantie morgen gaan we weer naar huis.
En trouwens ik laat hem met rust en ik prop hem zeker ook niet vol integendeels zelfs!!! >:(
Ik vroeg gewoon tips meer niet ik wil alleen voor affwiselende voeding zorgen.
Ok sorry Caradow