Parkieten tam? En dan de rondvlucht???

Gestart door MartijnBuitink1, juli 16, 2009, 17:21:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MartijnBuitink1

Ik heb twee Grasparkieten die heel erg lief zijn, maar ik zit al een tijdje met een paar vragen. Ik denk dat ik er ongeveer drie heb.

Dan zijn hier de vragen:

Eerste vraag: Mijn parkieten zijn in de kooi erg tam en zitten ze graag op mijn hand. Ze vliegen er zelfs naartoe! Maar als ik ze eenmaal buiten de kooi laat raken ze in paniek en weten ze niet meer dat mijn hand aardig is. Hoe moet ik dat aanpakken?

Tweede vraag: Ik zit erover na te denken om een andere kooi te kopen. Mijn parkieten knagen namelijk de tralies kapot. Mensen uit dierenwinkels zeggen dat ze door spiegels gaan knagen aan de tralies. Maar welke kooi raden jullie mij aan? En ik heb zelf al eentje gezien met voetstuk en zwarte tralies en met twee ingangen.

Derde vraag: Mijn parkieten eten geen fruit of groente, weten jullie daar raad mee?

Vierde vraag: Hoe krijg ik mijn vogels eruit als ik ze wil laten rondvliegen?


Alvast heel erg bedankt,

Martijn


[verwijderd door de beheerder]

Jasmin

Op je eerste vraag is mijn AW:
Je vogels zullen het natuurlijk eng vinden ze zijn ineens in zo'n grote ruimte dan zien ze niet meer dat jij hun vriend ben ze zijn bang.
Ik heb ook een vraag voor jou ;) Hoelang heb je je vogels al?

Tweede vraag: Dat ze gaan knagen door spiegels is onzin ik heb ook spiegels hangen en natuurlijk word er weleens geknaagd maar als ze genoeg te doen hebben( denk aan speelgoed) zullen ze het ws niet zo veel doen. Het is trouwens een mooie kooi maar zorg wel dat er aan min. 2 kanten horizontale spijlen zitten.

Derde vraag:
Gewoon blijven aanbieden en volhouden. Zorg ook dat je verschillende soorten fruit hebt.
En wissel ongeveer elke week van soort om het ze te leren.

Vierde vraag: Leg bvb. een stukje trosgierst neer buiten de kooi en wacht ze worden vanzelf nieuwsgierig.. dwing ze niet!

Deze antwoorden had je ook kunnen vinden met de zoekfunctie ;)

Parkietentop

Weet je wat je kunt doen om hen buiten te krijgen leg iets lekkers buiten de kooi
praat zacht tegen hen en plots zullen ze van het lekkers willen smullen en zo begint het wennen.
Ook voor hen fruit te leren eten heb ik een goeie tip voor iedereen rasp het fruit dat vinden de mijne lekkkerder ;D ;D
Want de meeste parkieten eten graag papjes.
Daaaaag

doppie

Je kunt ze ook beter eerst zelf een beetje laten wennen buiten de kooi voordat je zelf er veel mee bemoeid.
Als ze buiten zijn ga dan eens op een afstandje staan toe kijken totdat ze wat rustiger zijn.
Dan kun je rustig op ze toe lopen, evt met wat lekkers in je hand.