Tam Maken

Gestart door ginny, augustus 28, 2005, 19:35:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ginny

hallo allemaal,
Ik heb al drie weken een parkietje van momenteel ongeveer 8weken.
De eerste week al kwam ze gewoon op mijn vinger uit haar kooi,
at uit mijn hand,kroop onder mijn hand, vloog een beetje rond totdat ik haar terug op mijn vinger in haar kooitje stak.Nu de laatste 2 weken dus wil ze haar kooi niet meer uit,ze komt op mijn vinger in de kooi maar als ik richting deurtje ga springt ze vlug terug op een stokje. Ze heeft de eerste week buiten de kooi nergens tegenaangevlogen en is nog nergens van geschrokken.
kan iemand mij helpen met goede raad,
een vogelliefhebber

joey

Ik ben nog niet zo ervaren met het gedrag van parkietjes maar ik weet
dat Joey ook niet altijd zin heeft om op mijn vinger te zitten hij heeft het tot nu toe 2 keer gedaan en opeens wou die er niets meer van weten.Hij eet wel uit mijn hand in de kooi.Maar ik wacht gewoon weer rustig af.Ik denk dat je je daar niet zozeer druk over hoeft te maken



                      gr sylvia

ginny

bedankt,Silvia voor de geruststelling,we zullen nog even geduld moeten hebben.groetjes conny

Safrena

Hey ginny

Welkom op het forum

Je verteld dat je parkietje nu 8 weken is en dat je je  parkietje al 3 weken hebt dat wil zeggen dat je je parkietje al hebt sinds hij/zij 5 weken is en dat is normaal te vroeg voor je parkietje om bij zijn/ haar ouders weg te halen.

De eerste week dat je parkietje dus bij jou kwam was omdat hij/zij geborgenheid en warmte en liefde zocht. Nu je parkietje 8 weken is is hij/zij zelfstandig genoeg en heeft je parkietje die gebrogenheid niet meer nodig.

Ondannks je parkietje de eerste week al heeft gevlogen en je parkietje  nog heel jong is en moet je parkietje nog aan veel dingen wennen ook aan het vrij vliegen en de grote ruimte.

Het beste kun je blijven oefenen met je parkietje maar zonder je parkietje te dwingen om iets te doen.
Praat ondertussen altijd heel rustig tegen je parkietje

Met heel veel geduld zal je parkietje opnieuw uit zijn/haar kooitje komen en opnieuw vrij willen vliegen

vele groetjes

ginny

bedankt, Safrena
Mijn parkietje had ik inderdaad te vroeg, maar dat kwam omdat ze uit een zeer grote voliere met allerhande verschillende vogels kwam en de ouders een zeer klein broedkastje gekozen had waarvoor er voor de 3 opgroeiende jongen te weinig plaats was.Daar ik  al een paar jaar kanaries kweek zag ik er verder geen probleem het diertje nog een tijdje met de hand en pap te voeden, dat was echter maar 3 dagen meer nodig eer ze volledig zelfstandig at.
Vandaag kon ik haar lokken met vogelmuur,( dat eet ze nog liever dan trosgierst )
tot aan haar deurtje van haar kooi,dus ik denk dat het wel goed zal komen
Nogmaals hartelijk dank voor de goede raad
   het bazinneke van ginny