Papjes

Gestart door Parkietentop, juli 15, 2009, 17:00:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkietentop

Mijn parkiet eet graag papjes nu vroeg ik me af
of er buiten eivoer en brintapap nog een mengseltje bestond.
Ik typte dat in maar vond alleen deze twee;
Weet iemand nog eentje?
Alvast bedankt!! :D ;D

Piknikki

Je kunt ook een eigen papje bedenken, bijvoorbeeld met roosvisee, geraspt fruit of groenten, zaadjes, een drupje yoghurt, palmnootolie, broodkruimels, et cetera.. Je kunt er allerlei lekkere en gezonde dingetjes bij doen en het uit een bakje uit je hand voeren, of een tijdje in de kooi laten staan. Of misschien kun je een speciale salade maken voor je parkietje. Met verschillende groenblaadjes, en wellicht kleine stukjes walnoot? Dus zelf een receptje bedenken kan ook. ;) Ideaal om je vogeltje van alles te laten ontdekken!

Parkietentop

Bedankt ga het meteen proberen ;D :D
Tchank :D

Parkietentop

Weet je ik vind het raar ze eet graag geraspte appel maar aan dat papje moat ze even wennen.Jammer >:(
Moet ik het nog eens geven en haar laten wennen of lust ze het gewoon niet?

Caradow

Een "papje" zou gewoon een keer in de zoveel tijd eens een keertje een extraatje mogen zijn... het is niet de bedoeling dat je altijd maar papjes gaat geven. Al te veel moeite om het ze te leren eten zou ik er dus ook zeker niet voor doen.

Een zaadmengsel of pelletvoeding is de hoofdvoeding van je parkiet, groente of fruit kan daar een dagelijkse aanvulling op zijn. brinta papjes en anderssoortige papjes maar af en toe. Dus zeker nu niet dagelijks met papjes gaan gooien.

Daarnaast, aan alle nieuwe dingen moeten parkietjes wennen, daarnaast zullen ze niet alles even leuk en lekker vinden...

Parkietentop

Dankje :D
Ik was dat ook niet van plan wat dacht je van max 1 keer om de 2 weken?
Of max 1 om de week?

tuurtje96

Je kan ook gewoon eivoer, fruit, roosvicee en tarwezemelen of biogarde in de blender doen.
Dat doe ik zelf ook heel vaak in mijn voliere, en ze vinden het heerlijk :D

Parkietentop

Ok dankje voor de tips ik heb eens iets geprobeerd en ze vind het heerlijk ik probeer nog eens iets