titel gewijzigd: mijn parkiet eet geen fruit

Gestart door valenta, juli 13, 2009, 10:52:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

valenta

Hallo iedereen,

Ik heb een kleine vraag, mijn parkietje is nu 7 jaar en is in de rui en omdat ik zo bang ben dat hij niet door de rui heen komt geef ik hem wat fruit. Het punt is alleen hij eet het niet.
Onderaan zijn kooi zet ik een klein bakje, met kiwi of manderijn of appel. Maar hij kijkt er niet naar.

Hebben jullie wat tips zodat mijn parkietje wel de vitamientjes binnen krijgt die hij nodig heeft?

Dank je wel!!

Titel gewijzigd,
gr pf

Parkieten-Freak

Veel topics op dit forum gaan over het leren eten van groente en fruit.
Dit topic bijvoorbeeld:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=20844.0

Typ bij de zoekfunctie gewoon eens de woorden "fruit eten" in.....
Succes!


valenta


Mars

In ieder geval zou ik het ook nooit onder in de kooi zetten: dat is niet een plek waar parkieten zich over het algemeen veilig voelen. Hang het dus liever op ooghoogte bij de stok in de tralies of aan een knijpertje.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkietentop

Ik heb ook nog een tip mijn parkietje at niet graag fruit. :(
Maar ik heb een appel geraspt en dat at ze graag. :D
Dag zeker eens proberen!!

valenta

Ja het is echt heel raar, als ik bv. op tafel een bord met kiwi en zoals gister een stuk watermeloen dan eet hij het wel.

Dat raspen is overigens ook wel een goed idee, dat hangt er tenminste geen grote bonk appel voor zijn snufferd. Ik zal het vanavond eens proberen. Ik heb tevens ook wat crispy mais gekocht en dat wel in een bakje gestopt die op stokhoogte hangt. Nou hij vertikt het. Mais is geen succes maar de meloen en de kiwi wel gelukkig.

Is het trouwens normaal dat een parkiet iets meer slaapt dan normaal als hij in de rui is? Voor de rest eet en drinkt hij wel goed. Maar hij is zo humeurig. Hoelang kan zo`n periode duren?

Bedankt!!

lelie

ik heb ook een tip voor je :P
mijn parkieten zijn niet gek op eten van fruit en groente.
nou had ik een keer een smoothie gemaakt van kiwi, banaan en sinaasappel.
en ze aten daar hun buikje vol mee :-*
het kan wel een kliederboel worden maar ze krijgen hun vitaminnetjes wel binnen.
dus gewoon fruit in een blender (kan ook stiekem wat groente erin) :-X
ik raad het je echt aan.
;D

valenta

Owh, dat zal ik ook eens proberen toevallig heb ik vorige week een blender gekocht.

;D

valenta

Hallo,

Nou het appeltje hangt nu op ooghoogte en k moet zeggen het heeft effect. Misschien loop ik te hard van stapel maar ik heb ook al een smoothie gemaakt haha. Maar het lijkt er op dat hij daar geen interesse in heeft.

Ik zal morgen eens een ander stuk fruit in zijn kooi hangen en wellicht vind hij het dan ook lekker!

(k zit nu voor hem, en hij zit al 10 min. van het appeltje te eten)
Thanks voor de tip  ::)