mijn parkiet is neurotisch

Gestart door lidian-almelo, juli 13, 2009, 10:26:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lidian-almelo


  Hallo parkieten vrienden

Ik heb een leuke grasparkiet ze heet rocky... ze is een vogel met pit en zeer nieuwsgierig.
Ze heeft 1 nadeel, ze rent vaak heel neurotisch heen en weer onder in de kooi.
Net miep miep ren vogel.
Ik heb toen twee borstels op de lange zijde gelegd.. maar wat doet ze , zij gaat nu op de korte zijde
als een gek heen en weer rennen.
Ze mag er best heel vaak uit... maar het lijkt nu wel alsof ze er constant uit wil.
En dat kan niet altijd.
Ze heeft zo haar nukken wel. Als ze op m'n schouder zit kan ze heel lief zijn maar ze kan me ook vreselijk
in m'n nek pikken. Ze was gekortwiekd  maar kan sinds kort super goed vliegen, en daar heeft ze veel
plezier aan.
Ze vind het heel erg leuk om in een diep bord op tafel te badderen... echt leuk om te zien.
Dus aan aandacht echt geen gebrek.

hartelijke groetjes  lidian

Parkieten-Freak

Hallo Lidian,
Welkom op het forum.
Even twee vragen:
1. Hoe lang heb je je parkietje al?
2. Wat doe je als je ziet dat parkietje door de kooi heen rent?


lidian-almelo


Hallo Anneke (ik hoop dat ik je naam goed heb ??)

voor wat betreft het heen en weer rennen..
soms negeer ik haar gedrag. Als het te gek gaat dan open ik het deurtje  en binnen now time zit ze op mijn schouder.
Als ik er zelf helemaal gek van dreigt te worden dan verplaats ik de kooi naar de bij-keuken (niet lang hoor..)
Het gekke is als ik rocky meeneem achter het huis in de tuin, dan geniet ze duidelijk van alle vogel geluiden.
En dan is ze ook erg rustig. En heeft dan niet de neiging om te gaan rennen..

Ik hoor nog wel van jou...

groetjes  lidian 

Wouter

Het is het beste om dit gedrag altijd te negeren, ookal wordt je er gek van. De kooi opendoen vat ze namelijk op als een beloning.

roha

Moos is ook zo'n druk mannetje. Hij wil het liefst de hele dag ik de speeltuin kletsen. Soms kan dat ook en soms moet ie in de voliere met de deur dicht, bijv. als het zo warm weer is dat de ramen en deuren open zijn. Nou dan loopt ie ook elke stok of keukenrol (erg leuk geluidje dat getippel op de rol hihihi) heen en weer af en hij probeert ook contact te maken met ons, om te laten zioen hoe graag hij er uit wil.
We doen nooit de deur van de voliere open als hij dat wil. Het beste is gewoon er geen aandacht aan geven, want dan wordt het alleen maar erger!!

kazamasa

Dit doet me denken aan mijn vogel!
Zij is precies zo ;)
Ik vind dat eigelijk ontzettend leuk aan haar dat maakt d'r interessant,
maar je hebt gelijk, het kan soms een beetje irritant zijn ja,
Ik vind het wel leuk dat ik nu een topic zie over een vogel die net als de mijne is.
Ik weet zelf ook niet wat ik ertegen moet doen maar je vogel is gewoon blij denk ik
misschien kan je een doek over zijn hok doen ofzo?
dan wordt die tog stiller..

Mars

Het is vooral ook gedrag dat jonge parkietjes doen die nog niet gewend zijn aan hun kooi.
Dus als dat het geval is, dan is het belangrijk dat je je parkietje eerst nog even niet laat vliegen. En het gedrag kun je het beste negeren, pas aandacht aan je vogeltje geven als hij/zij niet zo druk bezig is.

Vandaar ook al de eerdere vraag hoe oud het parkietje is ;)

Uiteraard is het mogelijk dat een parkietje dit al langer doet, zoals Roha's Moos, maar over het algemeen is het echt gedrag dat na een tijdje wel weggaat, als je parkietje wat gewend is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..