rui voer.

Gestart door joopie en mutz, juli 10, 2009, 16:58:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joopie en mutz

Hoi ;)

Ik had een vraagje.
Ik heb net rui voer van beaphar gekocht, hebben jullie er ervaring mee?
Misschien dat het niet goed is zoals ik al hoorde over snoep stokken dat het niet goed is dat wist ik eerst ook niet.

Alvast bedankt :)
Toto

Piknikki

Is dat hetzelfde als de ruimix? Want die heb ik wel.


joopie en mutz

ja die is het! dus hij is niet slecht? :D

Piknikki

Ik denk dat als je 't volgens de gebruiksaanwijzing geeft in ruiperiode, dat het niet veel kwaad kan (er zit wel suiker in, dus zeker niet te veel geven!). Alhoewel, ik gebruik 't nou al een half jaar, en ik merk geen verschil tijdens te rui. Achja. :)

joopie en mutz

wacht tog geen slotje :P
ik vroeg me af deze rui voeding hoef je toch niet te geven als je Xtra vital geeft? want op de zijkant staat dat het gewoon eivoer is met extra vitaminen ofzo van de rui voeding.

Caradow

Ruivoer heeft voor zover bekend amper een toegevoegde waarde en word voornamelijk geproduceerd om te verkopen. net asl heel veel producten in de diernespeciaalzaak.
Wanneer je een goede voeding met de nodige aanvullingen verstrekt (lees groente en fruit) zal in 9 van de 10 gevallen een dergelijk hulpmiddel ook helemaal iet nodig zijn. Het een parkietje heeft meer problemen tijdens de rui dan de ander, maar daar helpt dit niet bij..

Moppers

Vroeger thuis gebruikten we ook wel eens ruivoer. Ik heb nooit een verschil gemerkt tussen een ruiende parkiet die ruivoer kreeg en een ruiende parkiet die het niet kreeg. Nutteloos spul dus.