Mickey

Gestart door merlinnn, juli 13, 2009, 12:13:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

merlinnn

Ik heb nu 1,5 maand een parkietje en ik probeer haar tam te krijgen..
Nou weet ik dat het sowieso wel 3 maanden of langer kan duren, maar ze is absoluut niet bang en vertoont nogal 'bitchy' gedrag.
Ze maakt niet veel geluid, schettert niet veel ofzo.
Maar als ik met m'n hand in de kooi ga of ik aai haar, of zelfs als ik alleen maar langs de kooi loop, dan maakt ze zo'n geirriteerd geluid..
Ook hapt ze heel erg naar me, ze eet wel uit m'n hand maar daar gaat eerst een paar keer happen aan vooraf.
Ze is soms ook best agressief met haar speeltjes bezig.
Dat geirriteerde geluidje maakt ze trouwens veel vaker, ook gewoon als ze in de kooi met haar speeltjes bezig is.
Kan het zijn dat sommige parkieten gewoon niet tam willen worden, of is er nog hoop dat ik het gewoon niet zie?
Ze is nog wel jong, ongeveer 3 maanden oud denk ik, misschien nog wel jonger.
Iemand tips?

Groetjes Merlin.

SJ69

Hallo,

Het kan inderdaad lang duren eer een parkiet je vertrouwt.
Aaien begin ik niet aan, mijn parkieten ( en overigens alle parkieten die ik heb gehad ) vinden dit niet fijn ( licht uitgedrukt ).
Betreft het happen/bijten moet je altijd negeren.
Slecht gedrag negeren goed gedrag belonen, en dat kan wat knarsetandende momenten opleveren, maar als je hieraan toegeeft dan gaat je parkiet altijd bijten want dan krijgt ie zijn zin, en dat is niet de bedoeling.

Alle parkieten kan je temmen. Ik heb er zelf 3 waarvan eentje nogal koppig is, maar dat komt helemaal in orde, ze worden allemaal tam!

hillie

Ze is je waarschijnlijk aan het uitproberen gewoon negeren dan zal het vanzelf wel overgaan.
En waarschijnlijk is ze ook in de pubertijd en is ze daar door wat bitscher zegt maar.
Maar met heel veel geduld kan je heel ver komen.

merlinnn

Okee, nou bedankt  :), ik begon de hoop al een klein beetje op te geven haha..
Maar over het negeren van het happen, moet ik dan m'n hand weghalen als ze dat doet of juist niet?
Ik bedoel meer, wat houdt het negeren precies in?
Misschien een domme vraag hoor, maar straks doe ik het verkeerd en heeft het alsnog het verkeerde effect  :P

SJ69

Als ze bijt moet je gewoon de pijn even doorbijten, dus je hand laten ( om kapotgebeten te worden )
Als je het nml weghaald dan denkt de vogel, oh zo krijg ik mijn zin dus en dan doet ze het de volgende keer weer, wat je dus niet wilt!

Dus als de vogel je bijt, dan moet je even pijn leiden :)
Maar de meeste vogels bijten niet zo hard maar goed iedereen zijn pijngrens is anders :P

Na een tijdje gaat het over. Denk eraan niet afstraffen gewoon negeren en goed gedrag belonen

Dus even voor de zekerheid:
Maar over het negeren van het happen, moet ik dan m'n hand weghalen als ze dat doet of juist niet?
Juist niet :D

merlinnn

Haha oke (A)
Dankje  :D