pop praat

Gestart door mariska24, juni 21, 2009, 19:11:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariska24

Hoi allemaal,

Ik heb altijd begrepen dat je popjes niet kan leren praten.
Maar nu ben ik er vandaag op mijn werk achter gekomen dat het popje wat wij daar hebben wel praat.
Ik wist dat ze daar een tam parkietje hadden, maar omdat ik daar inval, heb ik haar al even niet gezien.
Ze kan ook aardig wat woordjes zeggen en ik weet bijna 100% procent zeker dat ze een pop is want ze is  iets ouder dan een jaar en heeft een roze/bruinige neusdop.
Ik kreeg wel te horen dat mijn collega's veel tegen haar praten en telkens de zelfde woordjes herhalen.
Maar vond het wel vreemd.
En nu weet ik ook niet of het klopt dat een pop niet hoort te praten. Maar vond het wel heel appart.
Hebben andere mensen dat hier ook? Dat hun pop kan praten?
En kan ik mijn pop (ze is nu 2 jaar) ook leren praten of is ze daar dan nu te oud voor om het eventueel te leren?

Ben benieuwd naar de reacties.
groetjes mariska

Piknikki

Het is een fabeltje dat popjes niet zouden kunnen leren praten. Zowel popjes als mannetjes kunnen even goed leren praten!
Niet ieder parkietjes zal uiteindelijk praten, maar dat heeft niks te maken met geslacht, wel met karakter, aanleg, manier waarop je het beestje leert praten, et cetera.. ;)

Of jouw popje te oud is om te leren praten.. Hm, ik weet het niet. Het lijkt me dat je wel degelijk grotere kans hebt op een pratend parkietje als je er op jonge leeftijd mee begint. Net als dat oude mensen ook moeilijker nieuwe dingen leren, en jonge mensen met gemak leren.

mariska24

Oke dan!
Ben blij dat te horen.
Wel jammer, want toen ik nog dacht dat mijn pop een man was ben ik begonnen met leren praten.
Maar toen ik hoorde dat ze een pop was ben ik er mee gestopt.
Dom, dom.....
Maar ik ga het gewoon eens proberen.
Wie niet waagt wie niet wint. hahaha
Lijkt me erg leuk omdat te leren.
Hoop dat ik het geduld er voor ook heb.
We zullen zien....

Bedankt voor je reactie in ieder geval.