Leren praten met voice-recorder?

Gestart door lennartparkiet, juni 21, 2009, 13:13:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lennartparkiet

hallo iedereen,

ik heb op mijn kamer een parkietje, en die zou ik graag leren praten.
zou ik hem kunnen leren praten met een voice-recorder?
dat ik bijvoorbeeld 'hallo' inspreek en dat dan een tijdje aan laten staan?

groetjes lennart

schildxx

hahah, dat zou wel kunnnen want ik doe het zelf ook maar dan met met een volks lied- en ik moet zeggen dat ze het begingen te fluiten brommen maar als je het elke dag herhaalt dan denk ik dat het zal moeten lukken maar het hangt ook af van de vogeltje(s)

lennartparkiet

oke, bedankt ik ga het proberen.

ik zet het gewoon vandaag aan als ik weg ga.

groetjes lennart

Ingrid

Het leren praten hangt af van verschillende factoren. Het parkietje zal de aanleg en daarnaast de wil moeten hebben om te kunnen praten. Niet elk parkietje zal in staat zijn te praten.
Of een voice-recorder zal helpen, misschien wel, maar langere tijd hetzelfde woordje laten horen zal volgens mij averechts werken. Het parkietje zal uiteindelijk zijn aandacht verliezen.

Je parkietje iets aanleren vergt tijd en aandacht, er bestaat niet zoiets als een "simpele" en snelle manier. En zeg nou zelf, door actief met je vogeltje bezig te zijn, maakt je blijdschap om datgene wat hij/zij uiteindelijk heeft geleerd, toch vele malen groter?

Piknikki

Ja, ik denk ook dat parkietjes het juist interessanter zouden vinden als je echt met hen gaat praten en zo een 'spelletje' doet om ze een woordje aan te leren.

Als ze uren achter elkaar naar een voicerecorder zouden moeten luisteren, is dat net zoiets als dat jij de hele dag naar een politiek debat zou moeten luisteren - op een gegeven moment wordt 't wat saai. Maar als er iemand naast je zou zitten en je dingetjes vertelt in alle geuren en kleuren, is dat interessant. :)

Vergelijk parkietjes een met kleuters - die hebben ook aandacht en vrolijkheid nodig. Je kunt ze niet iets leren door een CD op te zetten die woordjes afspeelt.

Maar je kunt het wel als hulpmiddeltje gebruiken. Bijvoorbeeld, wat Schildxx zegt, een melodie aanleren. Je kunt een liedje een aantal keer per dag laten horen, en als je zelf ook meedoet wordt 't interessant voor ze. Zo kun je misschien ook een voicerecorder als hulpmiddeltje gebruiken.

schildxx

#5
Citaat van: Piknikki op juni 21, 2009, 13:36:09
Ja, ik denk ook dat parkietjes het juist interessanter zouden vinden als je echt met hen gaat praten en zo een 'spelletje' doet om ze een woordje aan te leren.

Als ze uren achter elkaar naar een voicerecorder zouden moeten luisteren, is dat net zoiets als dat jij de hele dag naar een politiek debat zou moeten luisteren - op een gegeven moment wordt 't wat saai. Maar als er iemand naast je zou zitten en je dingetjes vertelt in alle geuren en kleuren, is dat interessant. :)

Vergelijk parkietjes een met kleuters - die hebben ook aandacht en vrolijkheid nodig. Je kunt ze niet iets leren door een CD op te zetten die woordjes afspeelt.

Maar je kunt het wel als hulpmiddeltje gebruiken. Bijvoorbeeld, wat Schildxx zegt, een melodie aanleren. Je kunt een liedje een aantal keer per dag laten horen, en als je zelf ook meedoet wordt 't interessant voor ze. Zo kun je misschien ook een voicerecorder als hulpmiddeltje gebruiken.

ja helemaal mee eens, dat je het eerst wat moet voordoen en het leuker maken, klopt helemaal.

de eerste keren dat ze het hoorden ,, deden ze niks maar toen ik het voor ging doen en zeg maar de
melodie/volks lied (zonder stemmen) goed liet horen en het heel goed hoorbaar ging 'fluiten'
begongen ze ook wat mee te doen en dan gaf ik ze een stukje trostgierst als beloning , het helpt veel. deze methodes;)

ps: niet te veel of te lang blijven oefenen maar steeds de minuten verdelen per dag.