nagels zwart aan het worden??

Gestart door Rianntjee, juli 06, 2009, 19:59:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rianntjee

hallo

Ongeveer 2 of 3 jaar geleden heeft mijn parkiet een herseninfarct gehad. Gelukkig heeft hij dat overleeft. Hij is nu denk ik ook meer vatbaar voor ziektes dus ben ik pas geleden nog naar de dierenarts moeten gaan voor een antibiotica kuur tegen bacterien in de maag. Deze kuur heb ik afgemaakt (duurde 2 weken en hij is ook heel wat opgeknapt), wat me eerst opviel was dat Kiki 1 nageltje miste. Dat teentje is dus ook een beetje zwart? Maar wat me nu opvalt is dat alle nageltjes zwart aan het worden zijn. Er gaan ook velletjes van de nagels af (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen). De kleur van de pootjes is ook anders.
Wat zou dat kunnen zijn? ZOu het door het weer komen of door de antibiotica?

Groetjes Rianne

Parkieten-Freak

Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe deze verkleuring tot stand komt. Een onderliggende ziekte of aandoening is mogelijk, een dierenarts moet dit eerst uitsluiten.
Een afgevallen nagel (mogelijk veroorzaakt door het zwart geworden teentje) is ook iets voor de dierenarts.
Je schrijft dat de kleur van de pootjes ook anders is. Dit kan wijzen op een doorbloedingsstoornis- of stollingsstoornis en ook dit is absoluut een reden om naar de dierenarts te gaan!


Rianntjee

hmm.. misschien zou het dat inderdaad kunnen zijn.. Dan zou het zwarte misschien de aders kunnen zijn??

Parkieten-Freak

#3
Citaat van: Rianntjee op juli 06, 2009, 23:23:34
...... Dan zou het zwarte misschien de aders kunnen zijn??

Mogelijk, maar dit moet echt een dierenarts beoordelen. Ik ben geen dierenarts en kan niet inschatten wat er nu precies aan de hand is.
Het zou mogelijk kunnen gaan om afsluiting van een ader of van meerdere aderen. Door de afsluiting ontstaat afsterving (necrose) van weefsel en dat zie je vervolgens aan de zwarte verkleuring.
Het kan zijn dat ik fout zit, en daarom nogmaals: dit is echt iets voor de dierenarts! Je parkiet heeft een herseninfarct gehad schrijf je. Mogelijk is er toch iets aan de hand met de bloedstolling en/of de boedvaten van je parkietje.


Rianntjee

ik moet vandaag tussen 1 uur en half 2 bij de dierenarts zijn. Het is veel erger geworden. Vanmorgen lag hij op zijn buik op de bodem. Het lijkt wel of 1 pootje verlamd is.. hij is ook aan zijn pootje aan het knagen... ik heb gelijk een afspraak gemaakt en die tijd was nog vrij..
die arme kiki  :( heeft toch heel wat meegemaakt in zo'n kort leventje nog  :(

Ingrid

Omdat Kiki is ingeslapen (zie dit topic) zet ik hier een slotje op.
Mocht er een reden zijn om het topic te heropenen dan kan dat middels pb kenbaar worden gemaakt.