bodem bedekking komt er snel uit.

Gestart door schildxx, juni 19, 2009, 15:37:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

schildxx

hai allemaal, ik heb heel veel doorzocht in de zoekmachine van de site maar kon me andwoord niet vinden vandaar dat ik hem hier stel:

Ik heb zeg maar van die vogel-bodemhouten stukjes gezet en me vogels zoeken daar graag voer, overlbijselen, zaden etc, en als ze met hun vleugels omhoog gaan vliegen dan waait alles van de kooi in me kamer zo moet ik elke dag opruimen met de stofzuiger echt heel veel troep hoe kan ik dit voorkomen?
hoe kan ik er iets tussen zetten,, hebben jullie dit ook? en hoe kan ik een techniek aanpassen zodat het niet meer
op de grond komt?
groetjes!

Deze kooi heb ik met 2parkietjes er in":
http://kooiengigant.nl/images/907-antracietgrijs%20[Desktop%20Resolutie].jpg
ANTRACIET GRIJS MET ZWARTE SCHUIFLADE
Afmetingen: 76X54X80CM

lien

hallo

ik kan de link niet openen ,maar wou je even laten weten dat je die houtsnippers in verschilende maten kunt kopen.
misschien wat grotere stukjes .
die van mij zijn heel grof en vallen nooit uit de kooi .
misschien heb je hier wat aan.

           groet lien .

schildxx

dankjewel voor je reactie ;D

hier de link http://kooiengigant.nl/images/907-antracietgrijs%20[Desktop%20Resolutie].jpg

oke ik zal dan grof proberen als ik nog steeds het probleem heb dan laat ik dat weten maar nogmaals bedankt!

Mars

Jonge parkietjes kunnen nog wat wilt zijn. Maar ze worden uiteindelijk wel wat rustiger en dan zal het met de snippers in de rondte ook wle wat meevallen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

schildxx

het wordt me de dag erger :-X
haha zijn echt bodem stofzuiger ze eten ook van die snippers dat is toch niet zo heel erg , als ze maar die kiezelsteentjes eten toch?

Mir

Volgens mij eten ze niet van die snippers (ik heb ze ook), volgens mij knagen ze er alleen maar aan?!! Mijn ervaringen met de snippers zijn overigens prima. Er vliegt wel wat uit de kooi, maar het stoft in ieder geval niet (het zand lag door de hele kamer, die snippers zie je gewoon rond de kooi liggen). En er vliegt wel meer uit de kooi (zaad, veertjes, soms een enkel poepje) dus stofzuigen moet je toch...  :-X

Pietjes

#6
Ik heb ook beukenhoutjes op de bodem.
Ze knagen er inderdaad alleen aan en sindskort heeft Perequito ontdekt dat je ze ook heel leuk  in je zwembadje kan gooien en dan in je zwembad gaan zitten om hem er vervolgens weer uit te gooien.

Maar de houtjes blijven bij mij aardig in de kooi, alleen zaadjes, kaf en veertjes vliegen rond (en stukjes fruit, want normaal eten is een hele missie)   :-X
Dus ook hier dagelijks stofzuigen. Maar als ik zie wat voor troep er op de ramen zit van de vogels, soort hele kleine vetdeeltjes van de veren ofzo, zou ik zowizo wel dagelijks of om de dag blijven zuigen. Ook al zie je bijna niets, het zit er toch.

De hout blokjes die ik heb zijn ongeveer 0,5 cm x 1 cm ik let er altijd op in de winkel, dat ze wat groter zijn.  (haal ze altijd bij Hornbach)
De rand van mijn kooi is zo'n 15 cm, dat scheelt natuurlijk ook wel.

Mijn oma, had vroeger een plexiglas aan de achterkant van de kooi gemaakt zodat het er niet zo uitvloog.

Mars

De link doet het niet meer, maar Schild liet zien dat ze niet gewone beukensnippers op de bodem had, maar een soort van schaafsel (wat je voor knaagdieren gebruikt). Dat is uiteraard niet geschikt voor vogels (veel te stoffig) en daarnaast erg licht waardoor het gemakkelijk opwaait...
Ze/hij gaat dus even andere halen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

schildxx

#8
Citaat van: Mars op juni 23, 2009, 22:33:04
De link doet het niet meer, maar Schild liet zien dat ze niet gewone beukensnippers op de bodem had, maar een soort van schaafsel (wat je voor knaagdieren gebruikt). Dat is uiteraard niet geschikt voor vogels (veel te stoffig) en daarnaast erg licht waardoor het gemakkelijk opwaait...
Ze/hij gaat dus even andere halen.

Ik ben een hij ;)

en hier is een ander link , het zelfde wat ik eerst had laten zien : http://www.internetadressengids.nl/images/linkerkant/zaagsel.jpg