8 maanden oude parkiet tam maken ..??

Gestart door jahson, juni 13, 2009, 19:50:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jahson

Ik heb een grasparkiet van 8 maanden maar hij is nog steeds niet tam geworden.
Wat ik ook maar doe! Ik heb de informatie toegepast maar toch fliegt de vogel weg in zijn kooi
Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen..? :( :'( :o :(

jahson

Ik heb een parkiet thuis en hij is ongeveer 8 maanden. Ik heb de stappen op de site toegepast.
Nu eet de parkiet alleen van mij hand. DE parkiet durft alleen niet om op mijn vinger te staan en te eten hij doet het dan via zijn
stokje. Kunnen jullie mij helpen..   

 


Mars

Als hij vol vertrouwen eenmaal van je hand af durft te eten, dan kun je je hend een stukje verder houden, zodat hij zijn nekje moet rekkenom er bij te kunnen. Je zult zien dat hij dan na een tijdje wel stiekem een pootje op je hand zet.

Bij tam maken geldt: veel geduld en regelmatig oefenen (elke dag een paar keer). Dan lukt het echt!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mir

Hoi,
Niet alle parkietjes worden even tam. Mijn vorige parkietje at wel vanaf de stok uit m'n hand maar is nooit echt bij me gekomen terwijl ze toch ook niet bang voor me was. Nu heb ik twee parkietjes die ik nu 3 weken heb en die komen wel allebei (in en uit de kooi) bij me als ik ze trosgierst voer. Zowel bij m'n eerste parkietje als bij deze heb ik de stappen op de site hier gevolgd...
Maar: blijven proberen is altijd een optie...!!!

Betsy

Hallo Mir,
Even een vraag op jouw reaktie: Mijn parkiet at eerst wel vanaf mijn hand, maar helaas had ik het de laatste tijd nogal druk en bood ik minder vaak de trosgierst aan (eerst dus 6 x per dag), nu eet hij alleen weer vanaf de stok, zoals jouw eerste parkiet. Wat heb je met je parkiet toen gedaan, toch los laten vliegen en kwam hij toen uiteindelijk wel buiten de kooi naar je toe?
Mijn parkiet heb ik in februari gekocht en is nu dan ongeveer een half jaar. Als ik de kooi openzet, blijft hij in en rond de kooi a.d.  buitenkant spelen en heel af en toe vliegt hij een keer de kamer rond, om daarna snel weer naar/in zijn kooi te gaan.
Alvast bedankt voor je reaktie!

Mir

Hoi Betsy,

Onze Joep was in veel opzichten een raar vogeltje: de kooi stond heel vaak open bij ons, maar ze is er (helaas) nooit uit gedurfd. Ze ging dan hoog op haar stok zitten en piepte een beetje klaaglijk totdat ik de kooi weer dicht deed, heel zielig. Als ik nu de kooi open zet zijn ze er binnen 5 minuten allebei uit....  :-X

Ik denk dat ik als ik jou was eerst weer veel tijd aan m'n parkietje zou besteden om te kijken of het vertrouwen om op je hand te stappen terug komt (in de kooi oefenen dus) en dan pas weer laten vliegen...

Veel succes! Groetjes, Mir