Melodie aanleren

Gestart door schildxx, juni 10, 2009, 17:41:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

schildxx

ik weet het niet maar zou het kunnen om je parkietje een melodie te kunnen aanleren?

zoja , hoe? en zal het bijna het zelfde klinken?

Piknikki

Ik denk dat je zoiets kunt proberen aan te leren, maar je hebt nooit de garantie dat ze het zullen leren. Ik denk dat je zoiets hetzelfde zult moeten aanpakken als leren praten.

Daarvoor geldt ook weer: niet iedere parkiet kan/wil zoiets leren, en het diertje zal ook wat muzikale aanleg moeten hebben misschien. :-X

Een parkietje heeft natuurlijk een eigen 'stemgeluid' dus helemaal hetzelfde zal het nooit klinken. Je hoort soms wel eens parkietjes en andere papegaaiachtigen 'brabbelen', zo klinkt dat ongeveer. ;)

schildxx

jah, dat zou niet zo erg zijn tuurlijk zijn stem is zijn stem maar stel, ik laat de melodie liedje van me land horen bijvoorbeeld wilhilmus (dit wil ik niet aanleren maar voorbeeld) ik laat het dan 2keer per dag horen 1x in de ochtend en 1x in de middag/avond want ze moeten vaak in de avond vroeg slapen toch?

en ik doe dit elke dag dan krijgt hij/zij toch wel in haar hoofd?

of moet ik eerst begingen met het leren van praten?ik weet dat dit bijna niet kan lukken maar ik weet hoe ik een les moet geven aan dieren '''heel vriendelijk en rustig en aanmoedige'''' maar ik wil ook dus die melodie aan leren gewoon tegelijk?

Milo-Pixel

Het lijkt me verstandig als je eerst wat meer algemene informatie inwint over grasparkietjes, en zelf goed opzoek gaat naar informatie. Google is je beste vriend, en ook de zoekfunctie (waar je al meerdere keren op gewezen bent) kan je veel duidelijkheid geven.