ringetjes gevaarlijk?

Gestart door Mir, juni 13, 2009, 19:35:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mir

In de kooi van m'n grasparkietjes heb ik een vogelspeelgoedje hangen dat bestaat uit plastic ringetjes met onderaan een belletje. M'n parkietjes vinden het helemaal geweldig, alleen.. de kleinste kruipt door de ringetjes heen. Hij past er maar net door... het ziet er akelig uit, maar het past uiteindelijk wel...

Het is nog een jong parkietje en haalt veel streken uit (doet eerst en "denkt" later pas), dus ik vraag me af of dit kwaad kan, zou hij niet toch klem kunnen komen te zitten??? Heeft iemand tips/ervaring?

Chicowen

Ja dat heb ik hier ook regelmatig gezien toen mijn grasjes nog jong waren. Het was inderdaad wel erg krap, maar blijkbaar weten ze het zelf, want ze zijn er uiteindelijk zelf mee gestopt (voordat ze daadwerkelijk vast kwamen te zitten).
Mocht je het echt niet vertrouwen, dan kun je het speeltje er ook gewoon uit halen. ;)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Mijn parkietjes hebben dit ook veel gedaan. Het past gelukkig gemakkelijk: ze zijn een stuk dunner dan de veertjes in eerste instantie laten denken.
Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor!

Tegelijk met chico
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Hoihoi,

ikzelf heb ook zo'n ringending hangen. De meiden kruipen er ook wel eens doorheen en 't gaat eigenlijk zonder problemen. Silly valt wel eens maar dat komt door haar eigen onhandigheid (1 van haar voetjes is iets vervormd en 1 teentje verlamd) maar ik zie er verder geen probleem mee of in. Silly is de grootste van de club van 4 en kan er dus prima doorheen, mits ze niet door haar eigen toedoen omkiept hihihi.

Ik heb eigenlijk ook nog niet ergens gelezen of gehoord dat deze ringendingen gevaarlijk (kunnen) zijn. Wellicht dat iemand anders er 'n ander idee over heeft of er iets van gehoord heeft. Ik zou zeggen: Laat lekker hangen dat ding MAAR als je 't niet vertrouwd; volg dan je gevoel en haal hem weg.

Ben benieuwd hoor ^^

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mir

Bedankt voor de snelle reacties! Ik zal 't ding voorlopig laten hangen en eens goed blijven kijken wat er gebeurt!

Groetjes, Mir