parkiet in bad....hoe..?

Gestart door jahson, juni 14, 2009, 10:48:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jahson

Ik heb een badje voor mij parkiet gekocht die je kan hangen aan zijn kooi maar hij gaat er maar niet in!
Kunnen jullie mij helpen

Kleintjes

Hoihoi,

je kunt je parkietje niet dwingen. Geef hem allereerst de tijd om er aan te wennen.
Sommige parkietjes houden helemaal niet van zo'n badhuisje en douchen liever in de nevel (!!) van 'n plantenspuit.

Wacht eerst even 'n tijdje af, dan kun je nog altijd proberen of hij liever geniet van 'n frisse douche van de plantenspuit. Er zijn ook vogeltjes die er totaal niet van houden om nat te worden.
Dwing niks af, laar hem lekker zijn gangetje gaan. Misschien vindt ie 't badje uiteindelijk wel leuk, mischien niet. Maar zoals ik al zei: Laat hem eerst wennen. Zorg wwel ervoor dat 't wate lauw is (of kamer temperatuur).

Groetjes en liefs van ons aan jullie

ps Met de zoekfunctie (bv intypen: Badje of douche) kun je al veel vinden, daarbij ook je antwoord op je vraag.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

judith_1974

Mijn Ollie gaat ook niet in het badje. Van de plantespuit houdt hij wel, maar favoriet is een zacht lopende kraan lauw water en dan een schoteltje eronder. daar gaat ze heerlijk in zitten badderen.

Wouter

Als hij het badje niet leuk vindt is dit ook niet erg. Een badje is ten slotte niet noodzakelijk voor een parkiet. Maar veel parkieten vinden het heerlijk verfrissend.

Audrey

Mijn Croky wil ook geen badje, van zo'n speciaal vogelbadje is hij bang, een schaaltje met wat water beschouwt hij als een grote drinkbak. Waar hij wél van houdt, is meegaan in de douche. Dan zit hij op mijn hand en ik laat water van mijn schouder afketsen, hij kan er echt van genieten. Ik zorg er wel voor dat hij weg kan, onze douche is bovenaan niet tot aan het plafond dicht, dus hij kan wegvliegen als hij niet meer wil douchen, of hij gaat er gewoon bovenop zitten  ::)
Ik ben van plan om zo'n douchezitstok voor vogels te kopen, zo'n flexibele, misschien vind hij dat wel leuk! :)

pimmie

Heee

ik had dat ook met mijn vorige parkietje,
het ene parkietje houd er wel van en de ander niet.
De parkiet die ik nu heb houd er wel van.
Je kan ook proberen om de kraan aan te zetten,
dat vinden ze heel erg leuk een gaan ze in de wasbak lopen
onder het straaltje door!

Veel succes!!

Angelique Janssen

Onze parkiet Anjo had ook een badje en keek er niet naar om.
Langzaam aan gingen we hem wennen aan de keukenkraan, hij vond het helemaal geweldig.
En twee weken geleden is hij met mijn vriend onder de douche geweest, ook dit vond ie geweldig.
Hij bleef maar kletsen en zingen, lachen hoor. Het is zo'n scheetje.

lovesbudgies

Sommige parkietjes vinden het wel lekker hun verenpakje nat te maken aan natte blaadjes.

Hang bv een bosje natte basilicum op (eerst goed wassen!), of bladeren van biologische kropsla,
als hij dan zijn veren vochtig wil maken kan hij tegen de blaadjes aan schurken.

Of probeer, zoals al eerder gezegd, de nevel van een plantenspuit (die van Vitakraft, te koop bij de dierenwinkel, heeft een goede nevelstand)
of een lopend klein straaltje lauw water uit de kraan.

Ik ben het niet eens met de eerder geuitte mening dat een bad niet noodzakelijk is voor een parkietje, in het wild baden parkieten ook elke dag, ze kunnen
hun veertjes beter schoonmaken, afkoelen als het heel warm is en niet te vergeten: er heel veel lol aan beleven!

Ga dus vooral op zoek naar een manier waarop jou parkietje wel wil baden, heb geduld, en soms, heel soms, houd een parkietje inderdaad niet van water.

Succes en groetjes,

Lisanne

carla-dobbe

#8
Je kan je parkietje ook op een "speelse/slimme"manier aan het water laten wennen. Mijn oudere parkietje (Noddy) is helemaal weg van het water, maar die gaat niet in zijn badje wat aan de kooi hangt, daar dringt hij alleen maar uit. Noddy gaat onder de kraan, in de wasbak in de keuken. Ik heb hem daarin zover gekregen door zijn favorietste speeltje in de wasbak te leggen, dan is het al een stuk minder eng, want als zijn favo speeltje dat durft, dan kan hij niet achterblijven. Later kwam mijn jongere parkietje (Yrsa) erbij. Maar die was echt een beetje "vies" toen ze hier kwam. Ik heb haar na twee weekjes uiteindelijk zelf onder de kraan gezet >:(, wat ze me niet in dank afnam (begrijpelijk, maar ik zag even geen andere oplossing, planten spuit had geen goed effect) Sindsdien wil ze niet meer in de keuken zijn. Maar... toen ik een keertje een blad sla in de kooi neerlag, wat nog nat was van het afspoelen, zag ik dat ze daar in ging liggen rollen/fladderen/badderen, dus ik heb toen iedere keer een nat slablad in de kooi gelegd, wat ze helemaal lekker vond. Nog steeds wil ze niet in de keuken zijn als ik de kooi schoonmaak (ze zijn vrij om te vliegen, dus ze zit in die tijd binnen hard te roepen naar Noddy, waar hij dan is) Toen kwam ik op het idee, om een dienblad met een laagje water neer te zetten en daarin een blad sla te laten drijven... groot feest, voor allebei, maar gek genoeg is Yrsa enthousiaster om daar in te badderen als Noddy, die maakt er wel gebruik van, maar die kiest toch liever het opspattende water van de kleine waterstraal uit de kraan. Yrsa is ondertussen wel zover dat ze nu op de kooi komt zitten als ik in de keuken de kooi schoonmaak, dus bedacht ik: als ik nu eens een blad sla in de wasbak neerleg (Yrsa heeft niet een favoriet speeltje, ze doet in veel dingen wel Noddy na, maar niet zelf het in bad gaan in de keuken)!!! En zowaar, ze is er eeeerg nieuwschierig naar, Noddy komt er steevast als een verzopen katje onder vandaan, die is een echte waterrat :P, maar Yrsa is soms nu van rug tot staart nat. Ik zorg wel dat ik op afstand staat, dan gaat ze wel op haar mannier haar gang en ik moet zeggen, dat ik al steeds dichterbij kan staan ;D.


Geduld blijft het toverwoord ;)..

Groetjes van Carla,
Noddy & Yrsa

tweetyislief

hallo!
ik wil mijn parkietje tweety graag een keer mee nemen onder de douche,
ik weet alleen niet of ik de kraan dan lauw moet zetten of kan het gewoon warm?

Viooltje

Wat leuk, al die tips om de parkietjes met water te laten kennismaken.

Een badje had bij ons ook geen zin, hij wordt gebruikt als grote drinkbak en verder niet.

Ringo vindt de plantenspuit heel leuk en gaat ervoor zitten, maar Robin moet er weinig van hebben.

De kraan hebben we ook al een aantal malen geprobeerd, maar zonder succes.

Een bakje met water in de kooi (eigenlijk een waterbak voor knaagdieren) werd ook niet gebruikt.

De douche is geen optie, omdat we altijd douchen met het raampje open.

De tip van het slablad wil ik wel eens gaan proberen, want ze zijn in elk geval dol op sla.  ;D