soort graan korrels

Gestart door schildxx, juni 13, 2009, 18:17:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

schildxx

eten parkieten ook graan korrels maar dan natuurlijk wat kleiner gemaakt.
ik heb dit in me huis vol met zakken omdat het wordt gebruiken voor recepeten enzovoort.

ps: ik heb gezien in het buitenland dat die het aten hebben jullie ervaring mee?

en verder hoe kan ik een voeding maken, hebben jullie toevallig site's waarop er staat hoe je een soort voeding maakt?

groetjes ;D

Piknikki

Het is niet verstandig dat graag te geven aan je pariektjes. Ik weet niet welk graan het is en hoe groot de korreltjes zijn, maar parkietenzaad is al een uitgebalanceerde voeding. Het zou net zoiets zijn als dat jij drie keer per dag brood zou eten, dan zou je toch ook wat missen. Bovendien weet je ook niet of er bestrijdingsmiddelen zijn gebruikt.

Parkietenzaad kun je beter niet zelf samenstellen, dat zou wat ingewikkeld worden. Er zijn wel mensen die zelf zaad mengen, maar dat is dan een speciaal dieet voor tentoonstellingsvogels, of voor enorme volières met honderden vogels. Maar voor twee parkietjes is het wat overdreven. Dan zou je heel veel verschillende soorten zaad apart moeten kopen, en gaan wegen hoeveel procent van 't ene zaad, hoeveel van 't andere.. Je kunt het gewoon in de winkel kopen, en het is echt niet duur. :)

schildxx

jah, ik heb al zaad thuis gekocht alleen wil ik kijken of ik andere voeding kan maken maar goed bedankt voor de informatie. :D

schildxx

wie heeft verder ervaringen met zaad?

en hoe zijn jullie trucjes.

groeten.

Milo-Pixel

Een voeding zelf maken is niet nodig als je een goede voeding geeft dat speciaal is voor parkietjes, zoals Piknicky al zei. Verder heb ik geen idee wat je bedoeld met 'trucjes' voor zaad.

Een tip voor je: gebruik de zoekfunctie van het forum. Die kun je hier vinden. Er is enorm veel geschreven over voeding (bijv. pellets, welk merk zaad, groente en fruit, biobox etc.), en over andere dingen die je moet weten.

Parkieten-Freak

Inderdaad, er is is genoeg info te vinden over voeding op het forum en op de website.
Dit topic krijgt dan ook een slotje.