Ze eten niet uit voerbakje dat in de kooi hangt

Gestart door Escona, juni 12, 2009, 13:07:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Escona

Ik heb sinds 1,5 week 2 parkietjes.

Ze eten niet uit de bakjes die in de kooi hangen, daarom heb ik een bakje op de grond gezet.
Hier eten ze heel erg goed uit, maar ik heb liever dat ze gewoon uit de andere voerbakjes gaan eten.
moet ik dit bakje (op de grond) weg halen en gaan ze dan vanzelf op zoek naar de andere bakjes of zullen ze dan helemaal niet eten???

Groetjes Escona

hillie

Waarschijnlijk moeten ze de voerbakjes nog gaan opzoeken die je opgehangen hebt.
en dat heeft ze tijd nog nodig.
Het beste kan het andere voerbakje weghalen en het voer gewoon een beetje op de bodem strooien zodat ze wel wat eten krijgen.
Opeen gegeven moment gaan ze wel van zelf op ontdekkings tocht.

Milo-Pixel

Je kunt een stukje trosgierst hangen bij de bakjes, ze ontdekken ze vanzelf wel. Ook kun je wat voer over de bodem strooien.
Weet je zeker dat ze er niet uit eten? Het kan namelijk ook zijn dat ze alleen eruit eten als jij weg bent, omdat alles op het moment nog nieuw is, en eng.

Escona

Ja ik weet zeker dat ze niet eten, de bakjes zitten nog helemaal vol.
Ik zal er is een stukje trosgierst bij hangen

Milo-Pixel

Als je zaadjes geeft kan het ook lijken alsof ze nog vol zijn. De zaden worden namelijk gepeld, en de schilletjes blijven in het bakje liggen.

Met de trosgierst zullen ze het vast snel vinden :)


schildxx

je kant het ook er voor doen zeg maar een klein voorbeeld:

je pakt beetje zaad met je hand en laat steeds een beetje vallen op de bodem en dan ga je steeds dichterbijer richting de voerbakjes en zet je de '''' meeste'''' bij de voer bakjes en dan weet ik zeker dat ze het zullen zien en zelfs snappen!! ;D

Parkietekee

Bij Delta was het hetzelfde. Hij at alleen maar van de bodem van z'n kooi. Maar na een stuk of 3 weken at hij zonder problemen uit z'n bakje.
Een kwestie van tijd dus. Ze moeten het allemaal nog ontdekken. Good luck! ;)

Escona

We zijn nu een tijdje verder en ze eten nog niet uit de bakjes die hangen.
Ik heb nog wel een bakje op de grond staan, moet ik die weg halen en voer op de grond stooien.

Ik ben best bang dat ze dan niet genoeg eten vinden. Ik ben vaak lange dagen van huis en als ze dan niet genoeg eten...

Wat zijn jullie tips?

Mars

Laat het schaaltje gewoon eens tot 's ochtends staan en haal het dan eens weg. Doe vers zaad in de bakjes en je zult zien dat ze als ze een beetje thuis zijn in de kooiw el op zoek gaan naar eten. Eind van de dag kun ej controleren of ze gegeten hebben.

En je zou er eventueel ook in het weekdn mee kunnen beginnen. Maar een dagje zonder zaad als ze het al niet zelf vinden is echt niet erg hoor!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Escona

Oke, dan ga ik dat proberen, ik dacht altijd als vogels een paar uur geen zaad eten dat ze gaan liggen... maar niet dus.
Vrijdag ben ik vrij, dan haal ik het bakje weg en hou ik het goed in de gaten!

Mars

Ze kunnen ongeveer 2 dagen zonder eten als het moet. Niet dat je dat moet uitproberen, maar het valt wel wat mee. Er zijn ook veel forumleden die bijvoorbeeld alleen 's ochtends en 's avonds een schepje zaad geven en dan overdag niet zaad aanbieden (of eigenlijk de restjes van dat eerste schepje). Dan zorg je er voor dat de parkiet niet de hele dag eten tot zijn beschikking heeft wat natuurlijk vrij onnatuurlijk is.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Escona

Ze eten uit de bakjes!
Vandaag het andere bakje weg gehaald en aan het uit van de dag gingen ze op onderzoek uit en nu eten ze uit de bakjes!

Groetjes Esmeralda