wel eten, maar niet op hand

Gestart door Escona, juni 12, 2009, 13:03:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Escona

Ik heb sinds 1,5 week 2 parkietjes.
Ze eten alle 2 trosgierst uit mijn hand, maar ze gaan niet op mijn vinger zitten.
Als ik de trosgierst iets verder bij ze weg doe dan durven ze de stap nog niet te nemen om op mijn hand te gaan zitten, kan dit lang duren voordat ze dit durven?
Ik oefen z'n 4a6keer per dag, maar er verandert niet veel...

Groetjes Escona

hillie

Je heb ze nog maar handerhalve week dat is nog maar erg kort hoor voor dat ze echt tam zijn.
Gewoon zo door blijven gaan dan komt het vanzelf wel goed.
Het toverwoord is geduld.

Met de zoekfunctie kan je hier ook heel veel over vinden.

schildxx

en het is moeilijker twee in 1keer tam te maken maar 1 is makkelijker en dan neemt de ander de kunstje over als je mazzel hebt , succes ;D

Moppers

Citeeren het is moeilijker twee in 1keer tam te maken maar 1 is makkelijker en dan neemt de ander de kunstje over als je mazzel hebt , succes
Je geeft hier zelf een reden waarom het tam maken van 2 parkietjes NIET moeilijker is dan 1 tegelijk, maar je zegt wel dat 2 tegelijk moeilijker is....

Je kunt net zo goed 2 parkietjes samen tam maken. Dit duurt niet langer of korter. Bij het ene stel duurt het wat langer, het andere stel gaat juist weer sneller. Dat heeft, net als het tam maken van 1 parkietje, voornamelijk met de karakters van de parkietjes te maken.

Escona

Nou, ik heb het weekend veel geoefend en Binky zit nu steeds op mijn vinger!
ook als ik geen trosgierst heb dan komt hij naar me toe!
Tweety durft nog steeds niet... soms heel voorzichtig met 1 pootje, maar zodra hij dit door heeft trekt hij hem snel weer weg.
Aankomend weekend weer veel oefenen en dan komt het vast goed!!!

veje

Citaat van: Escona op juni 16, 2009, 17:50:57
Nou, ik heb het weekend veel geoefend en Binky zit nu steeds op mijn vinger!
ook als ik geen trosgierst heb dan komt hij naar me toe!
Tweety durft nog steeds niet... soms heel voorzichtig met 1 pootje, maar zodra hij dit door heeft trekt hij hem snel weer weg.
Aankomend weekend weer veel oefenen en dan komt het vast goed!!!


men grasparkiet at eerst wel  vanop men hand en nu niet meer ??  hoe kan ik zijn vetrouwen terug winnen ??
:-\

hillie

Het zelfde als je net een nieuw parkietje heb gewoon met een stukje trosgierst in je hand houden en het hem voor houden.
En heel veel geduld hebben natuurlijk.

Dit kon je ook vinden met de zoekfunctie.

Escona

Waarschijnlijk is deze vraag al vaker gesteld, maar kon hem met de zoekfunctie niet vinden...

Als ik mijn hand met trosgierst in de kooi doe dan komen ze allebei op mijn vinger zitten.
Als ik het zonder trosgierst doe dan zijn ze allebei in het begin best druk, maar even later stapt Binky wel op.
Tweety niet.

Zelf denk ik dat Binky klaar is voor zijn eerste vlucht, moet ik wachten tot Tweety er ook klaar voor is, of zou tweety Binky volgen omdat ze met z'n 2en zijn? (in en uit de kooi)


Mars

Dat is een persoonlijke afweging...
Er zijn mensen die het wel doen, er zijn mensen die het niet doen.

Ik zou zelf niet zo snel het ene vogeltje wel laten vliegen en het andere niet.

Wel is het zo dat ze elkaar vaak wel volgen. Dus als er eentje in de kooi zit, dan volgt de ander wel. Ook kun je als ze wel met trosgierst naar je toe komen het er op gokken dat dit buiten de kooi ook wel gebeurt.

Neem gewoon de tijd voor een eerste vlucht, laat ze eerst een uurtje vliegen en zorg er voor dat je de tijd daarna niet weg hoeft.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Escona

Binky en tweety zijn al aardig tam.
Binky komt uit mezelf al op de vinger zitten (soms niet)
en tweety soms.
Gister was ik lekker een dagje vrij en ik had de tijd om ze te laten vliegen.
Ik heb het kooitje open gedaan en Binky eruit gehaald, Hij vloog paniekerig in het rond en uiteindelijk kwam hij om de grond terecht.Ik heb hem even laten zitten om bij te komen en toen heb ik hem op mijn vinger laten springen.
Ik ben met hem naar zijn parkietenboom gelopen en hem daar op de stok gezet. De parkietenboom staat naast de kooi en tweety werd wel heel nieuwssierig dat hij er ook gauw uit ging, gevolgd door heel wat paniekerige rondjes samen.
Even later hem ik ze (met behulp van trosgierst) weer in de parkietenboom gezet. Ik heb ze naar 1,5 uur weer terug de kooi in gedaan. daar kwetterde ze vrolijk verder!
Ik heb het zij deurtje van de kooi open gelaten en een paar uurtjes later sprongen ze alle 2 weer in de parkieten boom!

Het vliegen is allemaal nog spannend. Ze landen vooral tegen de spachtelputz of in de gordijnen
Ik vind het wel erg leuk om te zien als ze lekker uit hun kooi zijn!!!
Maar echt super tam zijn ze nog niet, terwijl ik ze wel zonder moeite weer in de kooi krijg. ze springen dan niet gelijk op de vinger maar het duurt niet lang. (binky bijna meteen)

Groetjes Esmeralda

Mars

Dat is mooi! gewoon het opstappen, ook buiten de kooi blijven oefenen. Je zult zien dat ze misschien eens wat brutaler worden en dan geen zin hebben om op te stappen, dus neem voorlopig wel de tijd voor het vliegen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Escona

Het gaat echt steeds beter met Binky en Tweety!
Ze gaan zelf al steeds in en uit de kooi.
Het opstappen gaat nu ook steeds beter. Ik oefen veel buiten de kooi.
Tweety stapte vanavond 3 keer achter elkaar op mijn hand. Dit heeft ze nog niet zo goed gedaan!
Dus het gaat allemaal steeds beter!

Alleen komen ze nog niet uit zichzelf naar me toe, ze zitten liever bij elkaar.
Af en toe laat ik1 van de 2 opstappen en ga er dan mee op de bank zitten. Praat er dan tegen.
Even heb ik de aandacht en dan gaat ze snel terug naar de ander.
Moet ik het op deze manier blijven doen of heeft iemand andere tips voor me?

Groetjes Esmeralda

hillie

Nee je bent goed bezig ga vooral zo door.
Kan je nog wel een tip geven om ze bij je zelf te laten komen neem hun favorieten speelgoed en probeer ze daar mee te lokken.
Mag natuurlijk ook met met iets lekkers trosgiers bijvoorbeeld.

Escona

Ze zijn inderdaad alle 2 wat brutaler geworden.
Als ze buiten de kooi zijn en ik wil ze laten opstappen dan vliegen ze snel weg of ze gaan snel de kooi in.
Met trosgierst komen ze wel op mijn vinger.

Iemand tips???


Mars

Gewoon blijven oefenen zowel in als buiten de kooi.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..