Nu al een nieuw Parkietje?

Gestart door judith_1974, juni 09, 2009, 20:36:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

judith_1974

Ik heb 2  parkietjes van 4 jaar oud. Een mannetje en een pop. Zij zijn, op een paar weken na altijd samen geweest. Nu vond ik vanmorgen het mannetje ineens dood in de kooi. Gisteren was er nog niets aan de hand. We hebben hem, samen met mijn dochtertje, een mooi plekje gegeven in de tuin.
Nu is Ollie alleen en ik gum haar een nieuw vriendje. Mijn vraag is alleen, moet ik daar even mee wachten, of juist niet en is het beter om het zo snel mogelijk te doen?

Piknikki

Heel erg sneu dat het mannetje is overleden. :( Veel sterkte voor jou en je dochter!
Ik denk dat jullie een nieuw parkietje kunnen nemen als het verdriet wat gezakt is. Ollie is gewend een maatje te hebben, en zij zal ook wel wat sip zijn nu haar mannetje overleden is. Een nieuw vriendje (of vriendinnetje) zal haar vast opvrolijken. Zoek dan maar een gezond parkietje uit, leeftijd is niet belangrijk (wel ouder dan 7 weken, natuurlijk). Het nieuwe parkietje kun je het beste circa twee weken in een aparte kooi laten wennen. Zet de kooien dan bij elkaar, dan kunnen ze elkaar toch nog zien.
Zul je de kooi van Ollie wel goed schoonmaken en ontsmetten? Omdat jullie niet weten waar het mannetje aan overleden in. Voor de zekerheid kunnen jullie Ollie ook door een vogelarts laten nakijken, om er zeker van de zijn dat ze niks bij zich draagt. Het zou namelijk jammer zijn als er straks weer eentje dood neervalt. :(
Heel veel sterkte en succes!