Over hand heen huppen

Gestart door Pietjes, juni 08, 2009, 23:32:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pietjes

Hoi parkietenfreakcollegea,

Ik wilde jullie om een tip vragen. Mijn nieuwe Pietje is echt een voorbeeldig schatje. Hij is (bijna) nergens bang voor.
Het enige waar ik nog wel wat tips voor wil is het volgende:

De lieverd, gaat bij een snoepje direct op m'n hand zitten en blijft erop zitten om te eten.
Maar als ik hem zonder snoepje op m'n vinger wil hebben en m'n vinger tegen z'n buikje houdt, huppelt 'ie erover heen. 
Kan hem verder wel kiebelen onder z'n snaveltje e.d. vindt 'ie allemaal goed.
Als hij rondvliegt is het hetzelfde, heb ik een snoepje kan ik hem zo op m'n hand nemen en terugzetten in de kooi, zonder hupt 'ie me voorbij,  :D
(Wel slim van 'm )

Heeft iemand een tipje? (naast geduldig blijven, dat weet ik zelf ook)
Ik ben benieuwd  ;D

Mars

Haha, veel oefenen (dat is hetzelfde als geduld)!
Dat komt vanzelf: je parkietje zal je vanzelf zien als het baasje dat lekkers geeft en dan heb je het lekkers niet eens meer nodig om je parkietje op je hand te krijgen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Pietjes

 ;D het gaat al iets beter :D het scheelt ook erg op welk moment ik van de dag met hem aan het spelen ben.
We blijven lekker bezig hij is zo leuk  :-*

schildxx

hoe weet je dat het een hij is? :P

Pietjes

Citaat van: schildxx op juni 13, 2009, 18:51:58
hoe weet je dat het een hij is? :P

Jahahaha da's een goeie, hij is van 23 maart en heeft nu een blauw/paarse neusdop. Ik ga er dus van uit dat het een hij is.
Geen idee of het ergens op slaat maar hij twiedeltwiet ook veel lager van toon dan tomtom (vrouwtje)

Topic kan wel op slot, he antwoord is duidelijk, blijven oefenen  :D

schildxx

oke, leuk , heb je hem al iets geleert zoals een woordje of zo'? ;D

Pietjes

Nee joh, dalijk gaat 'ie terug praten  :D
Heb in 12 jaar nog nooit een parkiet gehad die kon 'praten'

Ben al blij als, zoals in mijn vraag, hij niet meer over me heen hupt, maar gewoon blijft zitten  ;D
Er gaan heel wat snoepjes doorheen hier  :D

Chicowen

Het forum is niet bedoeld om te chatten. Chatten wordt gedaan in de chatbox of verder gedaan worden via pb. ;)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.