teveel water

Gestart door malleJIP, juni 07, 2009, 11:12:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

malleJIP

Hoi, ten eerste wil ik zeggen dat jippie weer helemaal opgeknapt is. Hij had last van een soort mijt en dit is met vitaminen verholpen gelukkig.Nu is mijn vraag. Vanaf dat ik Jip heb drinkt ze al heel erg veel en daar komt de dunne ontlasting ook vandaan ben ik nu achter. Jippie poept water al vanaf dat ze klein is.Nu was ik bij een vriendinnetje met ook een parkiet en die had hele fijne ontlasting en ze zegt dat ie nog niet de helft drinkt van wat Jip op een dag drinkt. Ik vul zijn bakje ook iedere avond bij.Want dan ben ik bang dat ie zon dorst heeft. S'morgens en s'avonds want dan is hij al weer leeg.Wie kan mij helpen?Moet ik Jip dan maar om de dag haar bakje vullen?

schildxx

ja , denk het wel.

(ze hoefen niet zoveel water parkieten ze kunnen in het echt een heel tijdje zonder water)

maaar misschien licht het aan zijn lichaam probleempje of zo :o

malleJIP

Het is wel een gek beestje ja, hij heeft elke keer wat anders.Maar wel een schatje en heel erg tam.Dus als ik hem om de dag zijn waterbakje vul, dan moet dat goed gaan? Als ie maar niet uitdroogt...

Parkieten-Freak

Even dit: vitaminen helpen niet tegen een infectie met mijten, hier heb je andere middelen voor nodig.

Parkieten drinken van nature heel weinig.
Een parkiet die meer drinkt, heeft mogelijk iets onder de leden en ik adviseer je om naar de dierenarts te gaan.

Verder kan het ook nog zijn dat een gedeelte van het water gewoon verdampt en helemaal niet opgedronken wordt.


malleJIP

Jip heeft van de vogelarts een vitamine spuitje gekregen, dit moest ik thuis een paar keer herhalen in zijn bekje en het lijkt nu veel beter te gaan...misschien dan nog maar een keer langsgaan. Hij zal er toch wel verstand van hebben? Dat verdampen heb ik al een x getest met een glas water ernaast. Het verdampt inderdaad ook iets...Zal morgen even bellen. Dankjewel

Ingrid

De vraag over water heb je al eerder gesteld: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=17462.msg94970#msg94970
Als je je echt zorgen maakt over het vele drinken dan had je dat met de vogelarts kunnen bespreken, het is iets wat al veel langer speelt, ook gezien je berichtje van vorig jaar ;)

Kan het zijn dat Jip naast het drinken, ook speelt met het water?? Ik zie dat wel bij meer parkietjes in mijn omgeving. Wanneer er geen badje voorhanden is en ze ineens zin hebben om te badderen dan willen ze nog wel eens het water uit het waterbakje "scheppen".

Parkieten-Freak

Een vogelarts heeft uiteraard verstand van zaken.
Het kan heel goed zijn dat Jip een vitaminentekort heeft gehad en daarom een vitaminespuitje kreeg.
Vermoedelijk zijn de druppels geen vitaminedruppels geweest, maar een middel tegen een (parasitaire) infectie.


malleJIP

Ik ben nu bij 3 verschillende dierenartsen(1vogelarts) geweest in een jaar en er is niet veel veranderd qua ontlasting en dat is waarom ik dit nogmaals benoem een jaar later, zodat misschien iemand hetzelfde heeft met zijn parkietje. Kan het zijn dat t gewoon bij hem hoort en dat ik me geen zorgen hoef te maken? Aangezien hij dit al heeft sinds dat ie heel klein is?

schildxx

ik denk het niet maar het zou kunnen iedereen is verschillend ;)

ik denk dat je minder fruit en of groente moet geven als je daar te veel van geeft dan kunnen ze dus waterig poepen.

maar goed veel succes en beterschap :)

hillie

Nou volgens mij ligt het niet aan te veel groente of fruit hoor wat ze eten.
Maar als een parkietje veel water drinkt dan poepen/plassen ze erg dun.
Maar waarom ze veel drinkt dat kan ik je niet zeggen.

Caradow

Citaat van: malleJIP op juni 13, 2009, 18:19:35
Kan het zijn dat t gewoon bij hem hoort en dat ik me geen zorgen hoef te maken? Aangezien hij dit al heeft sinds dat ie heel klein is?

Dit is een die je vogelarts het beste kan beantwoorden, bij sommige parkietjes is het een vorm van gedrag. bij anderen is het een eigenschap van ziekte.

Parkietekee

Ik heb ook een parkiet gehad die zoveel dronk. Ik ben naar de vogelarts geweest en er was niks mis. Hij had ook een dunne ontlasting maar daar had hij helemaal geen last van. Maar toch best eens informeren.  ;)

cleem

Hallo,
Mijn Goofy drinkt ook erg veel water. Hij poept dan ook erg dun...waterig. Hij is super levendig en er is verder niets met hem aan de hand! Ik ben al bij de 'vogelboer' geweest en die vond hem er prima uit zien. inderdaad wat minder groente en fruit geven, dat is wat hij zei. Maar ik heb niet het idee dat het helpt. Inmiddels zit ie alweer lekker aan fruit te knabbelen. Hij eet echt vanalles!
Ach en als zo'n beestje gewoon levendig is en 'niets mankeert' kan ik me er niet meer druk om maken.

Gr. Clemelinde

Mars

Nou, ja... niets mankeert...

Dunne ontlasting is een eerste teken dat er iets mis is.

Het kan zijn dat een vogel uit gewoonte te veel drinkt, maar meestal is er toch echt sprake van ziekte. Dat zul je misschien eerst nog niet ssn zijn uiterlijk zien, maar je kunt er nu beter mee naar een vogelarts, dan als het straks te laat is. Parkietjes laten niet snel zien dat ze ziek zijn, dus als je signalen als dunne ontlasting krijgt, dan moet je die goed serieus nemen.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..