Mijn 2 jonge grasparkietjes

Gestart door Escona, juni 05, 2009, 13:34:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Escona

Hallo Allemaal,

Sinds afgelopen dinsdag heb  ik (hoop ik) een koppeltje grasparkieten.
Ze waren net een paar weken uit blok en aten zelfstandig.

Nu heb ik een paar vraagjes:

* Ze slapen nog erg veel en ze zitten regelmatig een beetje dik, is dit normaal voor jonge grasparkieten omdat ze moeten wennen?
* Ze eten wel goed, maar nog niet ui de bakjes, heeft iemand tips voor mij hoe ik ze daar aan kan laten wennen?
* Erg levendig zijn ze dus nog niet, wat me wel opvalt is dat ze levendiger zijn als ik bv boven ben. Ik hoor ze dan geluidjes maken en ze vliegen dan van stok naar stok, is dit omdat ze aan mij moeten wennen??
* graarg wil ik ze tam maken, kan dit met 2 parkietjes in een kooi of gaan ze zich dan niet zo aan mensen hechten? Hebben jullie nog tips voor me? Ik ga wel regelmatig met mijn hand in de kooi. ze vliegen dan niet echt weg, ik mag ze ook een beetje aaien (de 1 meer dan de ander) maar ze komen nog niet op mijn vinger zitten.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Esmeralda

Moppers

Ik heb wel een tip voor je: gebruik eerst eens de zoekfunctie http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search
Er is ontzettend veel informatie te vinden op het forum, ook antwoorden op jouw vragen. Gebruik dus eerst de zoekfunctie voordat je een vraag wil stellen. Kan je daarna toch geen antwoord vinden, dan kan je hem altijd nog stellen.

(nog een tip, lees de forumregels eens door, daar staan dit soort dingen in vermeld)

Ingrid

Dit topic gaat op slot, aangezien je dezelfde vragen nu verspreid op het forum opnieuw stelt. Ik wil opmerken dat dubbelposting niet is toegestaan.