Vitakraft Stix

Gestart door Lodie, augustus 25, 2005, 17:37:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lodie

ik geef mijn vogeltje zo'n soort van stokjes met graan op waar ie op kan knabbelen en het viel mij op dat hij bij die met eiervoer veel lekkerder vind  :P  maar dat zijn uitwerpselen ook veel vloeiender zijn zal ik maar zeggen  :blush:  en bij die met fruit is er dan niets aan de hand. is dit normaal ? want volgens mij schei je meer vocht uit bij fruit dan bij eieren?  :blink:

Sonja

Hoi Lodie,

Waarschijnlijk heeft je parkietje teveel achter elkaar van zijn snoepstokje gegeten. Je kunt er beter niet teveel van geven, want dat is niet gezond voor je vogeltje. Om te voorkomen dat hij er teveel van eet, kun je het snoepstokje bv. een half uurtje in de kooi hangen, en daarna weer weghalen. In snoepstokjes zit veel suiker, en dat kan, bij overdaad, verzuring van de krop veroorzaken, met kropontsteking als gevolg.
Wil je je kleine vriendje toch graag af en toe verwennen, dan kun je hem eens in de week een klein stukje trosgierst geven. Ook hiervan niet teveel, want het is nogal vet.
Verder is fruit en groenvoer lekker EN gezond voor je parkiet! ;)

Groetjes, Sonja.

Lodie

ben blij dat ik deze post heb gezet want verschoot me te pletter van de reactie...
ja nu begrijp ik het Chouchou heeft bijna zo'n half stokje op 1 dag opgeknabbeld :mellow:  :unsure:  
bedankt !