vraag gedrag sparky

Gestart door Vlissjj, juni 04, 2009, 21:39:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlissjj

Hallo, ik heb sinds 2 weken een parkietje en ben deze ook van dag 1 tam gaan maken met de instructies van de site toch moet ik zeggen dat die van mij niet goed erop reaggeerde en zo als ik nu her en der heb gelezen heb ik hem te vroeg uit de kooi gelaten wat resulteerde in het achtervolgen om weer terug in de kooi te krijgen.
ik wilde natuurlijk niet dat ie bang voor me hand werd dus ik wist dat ik dit niet meer moest doen tot ik hem handtam in de kooi heb gekregen. in de kooi gaat zei, moet ik zeggen wel op me vinger zitten als ik zachtjes tegen dr bui anndrukte. na een paar dagen gaf ze aan dit niet leuk te vinden en begon te bijten ik weet niet terugtrekken want je voelt het niet. nu vandaag ik me heb aangemeld is ze al de hele dag uit de kooi heb er al meerdere malen terug willen doen maar weglopen van me hand.
toch als ze op mijnhand zit is er niks aan de hand alleen ging ze vandaag op me schouder lopen en van me trui eten wat ze dus ook van de vloerbedekking doet wat ik niet leuk vind want ze bijt het wel kapot. nu het volgende: ik heb er een hele tijd laten doen en hield daarstrax een stukje trosgierst voor en ze kwam eropafrennen en te eten ook stapte ze op me hand en wilde alles eten ook de kruimeltjes van me hand, heel erg blij natuurlijk en heel uitbundig geprezen nu ze oppeens terug naar dr kooitje wilde nou ik wist niet wat me overkwam via de stoel maar steeds mis dus ben ik op de stoel gaan zitten en wat denk je hup op mijn schouder en zo naar dr kooi . maaar. nu zit ze op dr kooi dr op dus en weet ze dus volgens mij niet hoe ze naar binnen moet. nu kom ik dus niet in dr buurt want nu is ze boos of bang maar bjit ze harder en laat weten dat ik niet in dr buurt moet komenwat nu? met vriendelijke groet Vlissjj

Wouter

Ik kan er weinig van maken, maar als ik het goed begrijp zit je met het probleem dat je je parkiet er te vroeg uit hebt gelaten en haar er niet meer in krijgt?

Dit moet je dus voorkomen. Als ze op je hand komt zitten kan je haar naar de kooi bewegen. Anders zul je haar toch echt moeten vangen...

Mars

Haar lokken met wat lekker misschien?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..