Aanzuren van water (citroenzuur afwegen)

Gestart door Parkietekee, juni 04, 2009, 18:05:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Volgens mij moet je het echt niet kunnen ruiken. Koop eens een flesje bij de AH en doe daar eens een kleine eetlepel van in een halve liter. Is er niet een mogelijkheid dat je appelazijn over de datum was?

En daarnaast is volgens mij het geurvermogen van parkietjes nauwelijks ontwikkeld, maar daar kan ik naast zitten...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkietekee

Nee, het was niet over datum ik heb het vorige week gekocht en in een koele kast bewaard... ???

lotteke

Ik deed vroeger bij het water van onze twee pluimenvriendjes een druppeltje of twee citroensap. En het water was opeens veel lekkerder. :)

Parkietekee

Hm. Dat kan ik miss doen zodat hij of zij (Is nog jong) het lekkerder vindt 8)

lovesbudgies

Citaat van: Parkieten-Freak op juni 10, 2009, 00:59:57
Appelazijn is een natuurproduct, de zuurgraad kan daarom ook wat wisselen. Eigenlijk zou je elke keer als je een nieuwe fles appelazijn koopt, een keer de zuurgraad van het aangezuurde drinkwater moeten controleren. Te zuur is niet goed, maar als het aangezuurde drinkwater niet zuur genoeg is, heeft nauwelijks nog effect.

Daarbij las ik ook nog dat door de hardheid van het water de PH waarde iets af kan wijken van het normale 7.

Daarom zou ik graag -zoals in het citaat staat- de zuurgraad eens willen testen van mijn aangezuurde leidingwater.
Moet de apotheek dit doen, of kan je hiervoor ook stripjes kopen? Ik kan mij namelijk herinneren dat ik op de middelbare school eens de PH waarde van speeksel moest testen met zo'n stripje met gekleurde blokjes. Maar misschien zijn die niet precies genoeg voor dit doel?

Parkieten-Freak

Metingen met indicatorstrips zijn -zeker voor dit doel- voldoende.
Vraag anders gewoon bij de apotheek of ze de zuurgraad een keer willen meten voor je. Doen ze vast wel! :P


lovesbudgies

Ik denk toch dat ik voor de indicatorstrip ga, want anders moeten ze het elke keer meten als ik een nieuwe fles heb gekocht,
en aangezien ik ook dingen ontsmet met appelazijn is dit best vaak.  :P

Bedankt voor je antwoord!

jose

sorry voor de domme vraag. maar ik lees over citroenzuur en de apotheek. maar kun je niet gewoon een paar druppels uitgeperste citroen gebruiken? natuurlijk gemengd met water.  mag dat of niet?

Parkieten-Freak

#28
Dan zou je bij de apotheek de volgende strips kunnen bestellen:
Indicator staafje universeel ph4-7 9542 (merck eurolab).
1 doosje = 100 strips.
De verkoopprijs zal iets onder de 20 euro liggen schat ik zo.



Parkieten-Freak

@Jose:
Ja dat kan in principe ook, maar ook hier geldt dat je de zuurgraad moet meten.


jose

ok , ik hoop dat ze hier die staafjes verkopen. maar om even precies te zijn,  hoeveel ml. citroen in hoeveel ml. water?

lovesbudgies

Eigenlijk wordt citroen niet vaak gebruikt, eerder appelazijn, citroenzuur of zoutzuur.
Meer hierover plus de juiste verhoudingen kun je hier vinden: http://parkietenfreak.nl/a-drinkwater.php

Ik vermoed dat bij een juiste zuurgraad verkregen met citroen de vogels het water niet meer lekker vinden, appelazijn word het meeste
gebruikt, het is goedkoop, makkelijk en lekker.

jose

ok.  appelazijn dus.  5 ml in halve liter water.  ga gelijk morgen proberen.  nou, een goedennacht aan iedereen die online is.

groetjes jose

Smikkelparkiet

Snoetverdoerie, mijn tong voelt droog aan en plakt tegen mijn snavel. Ik krijg me toch een dorst ineens! En ook een idee!  :)
** Smikkel gaat appelcider en citroenjenever kopen**