isis hoest

Gestart door Isis, juni 03, 2009, 22:42:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Isis

Hallo allemaal,

Vanochtend was Isis een soort van aan het hoesten.
Het was denk ik geen niezen, want er kwam niets uit haar neus.
Vanavond deed ze dit weer. voor de rest vertoont ze geen ziekteverschijnselen en ze is net klaar met een flinke rui.
Ik denk dat ze  misschien iets heeft met haar luchtwegen, vanwege dit `hoesten`.
Ook heeft ze al redelijk lang (ik weet niet precies sinds wanneer, het kan ook zal zijn sinds ik haar heb) een gaatje onderaan haar neusdop. Dit gaatje is nu een groter gat geworden met haar gewone `neusgat`
Kan dit hier ook wat mee te maken hebben? (binnenkort zal ik een foto plaatsten)

wat ik nog was vergeten te zeggen is dat Isis vorig jaar zomer ook niet helemaal lekker was met de hitte, en toen dachten ze ook misschien iets met haar luchtwegen, maar ze heeft hier het afgelopen jaar geen last meer van gehad.

Ik denk dat een bezoekje aan de VA binnenkort geen kwaad kan.
Is er nog iets dat ik eventueel zelf zou kunnen doen? Ze oogt verder helemaal niet ziek dus apart zetten of onder een warmtelamp hoeft denk ik niet.

groetjes van mij en de pietjes!

Parkieten-Freak

Voor alle zekerheid zou ik een keer naar de dierenarts gaan met Isis. Een keer hoesten kan op zich best wel eens voorkomen, maar wat is de oorzaak? Verslikken? Luchtweginfectie?
Na de rui kan de weerstand van een vogel wat minder zijn en dan moet je oppassen, het kan immers om een luchtweginfectie gaan. Om dit uit te sluiten zou ik even naar de dierenarts gaan. Het gaatje in de neusdop kan dan ook meteen bekeken worden!
Succes!


Isis

hallo allemaal,

Ik ben net terug van de dierenarts.
Zoals we al dachten heeft Isis waarschijnlijk een luchtwegeninfectie.
Isis krijgt nu 2 keer per dag een druppeltje antebiotica.

De dierenarts zei dat het misschien ook een schimmelinfectie zou kunnen zijn, maar dat dit heel erg lastig te bestrijden is (verdampen van medicijnen).
Aangezien  zo'n infectie het wel vaker voor komt beginnen we hier maar eens mee. Over een dag of tien zal het al een stuk beter moeten gaan, en anders moeten we nog even terugkomen.

De direnarts vond verder dat Isis er heel erg goed uitzag  :)
groetjes!