Is Stitch een kruipertje??

Gestart door nantje, april 22, 2009, 19:52:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nantje

Hallo,
Heb een aantal berichten gelezen over kruipertjes, en ben nu heel hard aan het twijfelen of mijn vogeltje ook geen kruipertje is.
Hij is van januari dit jaar, en merk inderdaad als hij wat fladdert in de kooi dat de veertjes er ook snel uit gaan. Voornamelijk de slagpennen dan, zijn staart begint nu wel mooi te worden.


[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Het lijkt inderdaad een kruiper te zijn...

Dus... niet kweken met deze en anderen die in contact geweest zijn met deze etc.
Verder hoeft het geen probleem te geven en kan jou parkietje gewoon oud worden. Mogelijk dat in de toekomst toch nog ene volledig verenpak ontstaat en jou kleintje ook alsnog zal gaan vliegen

Moppers

Ach wat een snoepie!
Het lijkt mij ook een kruipertje. Als je wil weten wat je voor speciale maatregelen kan treffen, gebruik dan even de zoekfunctie (of kijk via mij profiel naar een recent antwoord van mij in het topic van iemand anders over kruipertjes).

Shaz

Na het zien van deze foto's ga ik wel heel erg twijfelen of mijn Poppie ook een kruipertje is :o
Hij is dan wel gekortwiekt (nee, daar heb ik niet zelf voor gekozen, was in de winkel al zo :-\) en moet ook nog ruien, dus misschien komt het allemaal nog wel goed. Maar Poppie van 12 weken oud heeft dus ook een heel kort staartje, terwijl mijn nieuwe pietje van 6 à 7 weken oud (die ik nu heb sinds 2 dagen) een hele mooie lange staart heeft. Naja ik zie het wel. Ik hou hoe dan ook onvoorwaardelijk van ze  :P

nantje

Hallo,

Het is nu zo`n anderhalve maand geleden dat ik aangaf of Stitch een kruipertje is/was.
Hij heeft vandaag zijn eerste vliegronde gedaan door de huiskamer en de keuken, en hij vliegt of hij nooit anders gedaan heeft, net als lilo dus.
Zijn veren gingen zoals al eerder vermeld, na de 2e rui er prachtig uitzien en er hangen geen rare veertjes meer bij, en ze vallen er ook niet meer uit.
Dus of het nou bij hem gewoon wat langer heeft geduurd voordat hij goed in zijn verenpak geen idee??
Ben ontzettend blij dat het toch goed is gekomen bij hem.

Groetjes

Caradow

Hou er rekening mee dat je niet met stitch mag kweken in de toekomst of met parkieten die in contact zijn geweest met Stitch.
Hij zal hoogstwaarschijnlijk altijd drager blijven van het virus en het door kunnen geven aan andere vogels!

Mars

Dus even voor de duidelijkheid: Stitch is wel degelijk een kruipertje, maar gelukkig eentje die uiteindelijkw el zijn veertjes terug heeft gekregen.

Toch is hij zeker wel drager van het virus, zoals Cara al schrijft. Dus daar niet te licht over denken ivm kweken!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

nantje

Wees gerust kweken zal ik niet gaan doen, heb er maar 2 en het zijn mannetjes en hou het daarbij.

Moppers

Wat fijn voor Stitch dat hij toch nog een volledig verenpak heeft kunnen krijgen.
Ik blijf er ook bij dat het hier niet gaat om een vertraagde ontwikkeling van de veren, maar echt om de kruipersziekte. Net als mijn Eeden is het symptoom verdwenen, maar hij draagt het nog wel bij zich.

Het is mooi dat kweken bij jou niet ter sprake is. Maar mocht je ooit parkietjes te logeren krijgen, houdt er dan ook rekening mee dat je een kruipertje hebt die de logees kan besmetten (dwz drager kan maken). Mochten er nooit andere parkietjes bij je komen, dan heb je niks om je zorgen over te maken.