wat is over het algeen jullie ervaring met een 2e parkiet kwa geluid?

Gestart door ilona1979, juni 02, 2009, 18:21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ilona1979

wat is over het algeen jullie ervaring met een 2e parkiet kwa geluid dat ze maken.Gingen ze erg schreeuwen?
Of is dat met 2 tamme parkieten minder dan bij niet tamme die samen zitten?

Mirr

Hoi,
Ik heb sinds een paar weken ook een 2e parkiet en qua geluid is het mij heel erg meegevallen het is niet veel meer geworden, ze kletsen natuurlijk wel en roepen naar elkaar, maar echt schreeuwen doen ze niet.
ze zijn bij mij wel tam (maar denk niet dat dat uitmaakt.)
groetjes

Mars

Als je een drukke schreeuwende parkiet hebt en je zet er eentje bij zul je over het algemeen zien dat het geluid afneemt. Parkietjes kunnen in hun eentje heel erg om aandacht schreeuwen. Verwar dan schreeuwen niet met gekwebbel, dat zal met twee wat toenemen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ilona1979

mars,je zegt ''Als je een drukke schreeuwende parkiet hebt en je zet er eentje bij zul je over het algemeen zien dat het geluid afneemt'' de parkiet die ik al heb schreeuwt/krijst niet heel erg.is t dan omgekeerd zo dat als je bij een rustige tamme parkiet een andere tamme parkiet zet,de rustige gaat schreeuwen/krijsen wat hij voorheen niet deed toen hij alleen zat?

Een kweker heeft een nestje waarvan er 1 nu weg kan,vandaar deze vraag,want ik wil natuurlijk zo goed mogelijk geinformeert zijn ...

Mars

Nee, dat is niet zo.
Maar je zet er dan misschien wel een kwebbelaar bij (vaak mannen) en dan kan het ineens wat drukker worden.
Maar schreeuwen doen ze met zijn tweeen meestal niet.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ilona1979

ik heb vroeger 2 grasparkieten gehad die niet tam waren en die schreeuwde zo erg dat t echt niet leuk meer was.kon niet meer een telefoongesprek voeren of elkaar in huis verstaan.en die waren niet tam,maar heb er nu 1 die dat al wel is en misschien een 2e die ook tam is.dus vroeg me af of er verschil is kwa geluid als er 2 wel tam zijn,want mijn ervaring met 2 niet tamme kwa krijsen is niet geheel positief.t vogeltje die ik nu heb maakt gezellig geluid.was bang dat een 2e tamme erbij ook gaat krijsen/shreeuwen,en dat ik dus 2 krijsende vogels heb straks.bezint eer ge begint zeggen ze altijd  ::) dus vandaar dat ik t even goed wilde nagaan.Wel een voordeel als je op zo'n vogeltje moet wachten(in mijn geval vanaf eitje afaan   :-* ) je hebt dan genoeg tijd t goed te overdenken,en t forum te raadplegen  ;D

Mars

Nee, qua tamheid moet het niet uitmaken. Wel kan het zijn dat ze misschien op geluiden van buiten hebben gereageerd? Andere vogels willen nog wel eens zorgen voor wat geschreeuw.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ilona1979

#7
moet erbij zeggen  dat de 2 van vroeger uit een dierenwinkel kwamen,en erg druk en wild waren.dacht ook al vrij snel daarna dat die vogels beter af waren in een grote buiten voliere.Toendertijd had mijn opa een buiten voliere daar zijn ze toen heen gegaan.

Toen ik t vogeltje kreeg die ik nu heb,was deze al vrij tam.was ook wel in begin bang voor t geschreeuw/gekrijs.maar deze maakt gezellig geluid.

mijn schoonzus heeft ook een een tam parkietje en hij maakt ook gewoon gezellig geluid.
dus dacht ja misschien maakt t dan toch verschil of ze wel/niet tam zijn kwa geluid.

ik denk dat ik de stap dan wel aan durf een 2e tamme aan te schaffen.

mozart

Ook ik heb geen slechte ervaringen qua schreeuwen met 2 parkieten. Juist alleen maar gezellig gekeuvel!

Leuk dat je de stap wel durft te wagen!
Succes met uitzoeken van een 2e parkietje!
gr Mozart

sweetmoby

mijn ervaring..
ik had 1 tam parkietje... Moby heel erg op mij gesteld.. en wou AANDACHT en dan kon hij zijn snaveltje goed gebruiken..
nu heb ik sinds kort een lief meisje voor hem gehaald en hij is stil HEEL stil.
nu kletsen ze af en toe en verder zitten ze te mutsen... Lila is ook een heel stil meisje dus samen maken ze minder kabaal..

en moby is niet minder tam geworden  ;D hij is nog steeds helemaal verliefd op zijn mama tje :-*
maar hij vind zijn zus ook wel lief hoor  ;)


hoop dat je er wat aan heb maar bij mij ist heel positief uitgevallen....(en het is lief om te zien als ze samen bezig zijn)

Sjaakie

Ik heb maar één parkiet, mijn broer ook en af en toe "logeren" ze bij elkaar. Het zijn echt maatjes van elkaar dus als zij eenmaal bij elkaar zijn is het een groot feest.

Mijn parkiet is een echte druktemaker maar die van mijn broer heel rustig (hij moet echt op sleeptouw genomen worden). Het schreeuwen, hard fluiten etc was iets wat mijn parkiet af en toe wel deed ja, maar sinds hij afgelopen vakantie 7 weken bij mijn broer is geweest gaat hij nu soms echt uit zijn dak. Heel hard roepen lijkt het wel. Zeker als je de kamer uitloopt, de tuin in. Hij ziet je dan natuurlijk en dan lijkt het of hij je roept. Als je dan weer binnen komt, vliegt hij gelijk naar je toe, roept nog wat en is dan weer rustig.

Hij kan overigens ook prima alleen zijn, maar sinds hij zo lang bij mijn broer is geweest roept / schreeuwt hij soms. Het is overigens niet zo hinderlijk hoor (nog niet gelukkig). Het is meestal van korte duur.

Maar..... die parkiet van mijn broer is ook weleens hier geweest voor 5 weken en je merkt wel als ze samen zijn dat er meer herrie in huis is. Ze "stoken" elkaar op, ondanks dat het parkietje van mijn broer een heeeeeellll rustig exemplaar is  ;)