Conditie

Gestart door Icedmat, juni 06, 2009, 11:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Icedmat

Hallo allemaal  ;)

Ik heb al een topic over Conditie gezien maar ik kon mijn antwoord jammergenoeg niet vinden,
dus ik stel hem hier maar.

Mijn tamme grasparkiet van ongeveer 2 jaar vliegt amper door de kamer. Soms vliegt hij 5 seconden, maar als hij dan ergens land is hij bekaf en moet hij even uitrusten voor hij wat kan doen.
Het is wel een actieve parkiet die altijd gezellig is  ;D

Dus ;
Waarom vliegt mijn parkiet amper?

Of doen alle tamme grasparkietjes dat?

Mars

Sommige parkietjes vliegen meer dan andere. Hier houden de mannen wel van vliegen, maar na een paar rondjes zijn ze het weer zat en blijven ze vrijwel de rest van de middag lekker in en rond de voliere spelen. Mijn popjes vliegen alleen als ze echt iets willen...

Dat is niet erg, als je parkietje maar niet te dik is. Dan zou het wel goed zijn om het bewegen te stimuleren.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karentjuhh101

Het maakt niets uit dat je parkiet niet vaak vliegt.

De parkiet van mijn vriendin vliegt ook (bijna) nooit.

Maar voor de rest is hij heel speels en loopt hij veel rond.

Daarbij komt dat het niets uitmaakt als hij gezond actief en speels is.

Als je parkietje echt niks meer doet kun je beter naar de dierenarts gaan
Groetjes van mij :)

Caradow

Als hij na een klein stukje vliegen al helemaal bekaf is, kun je je toch wel afvragen of er niet een probleem is. Ook al vliegt hij nauwelijks, omdat hij het gewoon niet wil, geen behoefte heeft, hij zou toch wel de conditie moeten hebben om een redelijk stukje te vliegen.
in dit geval, zoals ik het lees, is dit niet het geval en dan is het zeker geen overbodige luxe om een bezoekje aan een VA te brengen.

Moppers

Krijgt je parkietje vaak de kans om te vliegen?

Als ik een stuk moet fietsen, ben ik naderhand niet bekaf, want ik fiets vaak. Als ik echter 100 meter moet rennen, sta ik daarna te puffen en te hijgen. Jouw parkietje speelt veel, en wordt dan ook niet moe na een flinke speelpartij. Als hij niet vaak de kans krijgt om te vliegen, en het dus ook niet veel doet, dan is het niet gek dat hij al na 1 rondje moe is.