een tweede parkiet erbij...

Gestart door cindycommandeur, juni 11, 2009, 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cindycommandeur

hoi,

ik heb nou al 2 weken mijn lieve SweeTie, maar wil haar natuurlijk niet in haar eentje in de kooi houden. volgend week wil ik mijn SweeTie een
vriendje geven. maar ik heb nou 2 verschillende adviezen gehoort en hoop dat jullie met mij jullie ervaring wilt delen.

uit de ene boekje heb ik gelezen dat je de 2de vogel in een apart kooitje moet stoppen en dan ook 2 weken handtam moet maken en bij de kamer vlucht elkaar moet leren kennen.

en uit een andere boek heb ik gelezen dat je de 2de vogel zo bij de ander in de kooi kan zetten.

dus.... ik snap er niks van  ???... help mij en SweeTie :( hoe moet ik ze aan elkaar laten wennen en hoe word de 2de ook handtam?

alvast bedankt ;D

Mars

Wij raden aan ze eerst even minimaal een paar dagen naast elkaar apart neer te zetten, zodat ze kennis kunnen maken.
Maar meteen bij elkaar zetten onder toezicht kan ook. Soms kunnen twee parkietjes naast elkaar in kooien erg onrustig zijn en dan is het misschein verstandig ze toch bij elkaar te zetten. Houd wel altijd een tweede kooi achter de hand, voor als het niet meteen helemaal gladjes verloopt.

Voor het tammaken maakt het niet veel uit. Het ene parkietje leert gemakkelijker alleen, het andere met een tam voorbeeld.


Verder hebben we een hele mooie zoekfunctie en ik raad je aan die voortaan te gebruiken. Want deze vraag is natuurlijk al veel vaker gesteld.
;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..