gedrag

Gestart door natjuh026, augustus 30, 2009, 17:50:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

natjuh026

Ons parkiet luna is sinds een week of 3 echt chagrijnig volgens mij.
Als we de kamer in komen lopen begint te heel hard te krijsen.
En ze blijft dan echt een 15 min lang door schreeuwen.
Eerst dachten we dat ze aandacht wilde maar als we haar dit geven gaat ze nog harder schreeuwen.
Aandacht komt ze zeker niet tekort.
Van ons mag ze de hele tijd eruit als we er zijn.
Normaal als we de kooi open doen is ze er meteen uit behalve de laatste weken.
Ze kijkt en gaat dan boven op de kooi zitten en binnen 2 min zit ze weer binnen.
Van mij moet ze niet zoveel hebben maar van mij man is ze helemaal weg.
Als ik maar in de buurt van me man kwam dan beet ze me.
Dat is gelukkig minder geworden, maar nu wilt ze ook niets van hem weten.
Kan het zijn omdat wij binnenkort gaan verhuizen en dat de kamer er anders uitziet dat ze zo reageert.
Maar ze is ook een paar keer op logeren geweest bij ouders en daar had ze geen moeite mee.
We weten echt niet wat we nu moeten doen.
Of ze slaapt of ze krijst.
please help ons we maken ons echt zorgen


Parkietekee

Ik heb dat ook gehad met mijn parkiet. Ongeveer 2 weken lang begon hij te pikken als ik mijn hand in de kooi stak. Hij had totaal geen interesse meer voor mij en begon cds van de kast te gooien en mijn bananenboom kapot te bijten. Dit was echter na 2 a 3 weken over. Het kan zijn dat die van jou iets langer dat 'pubergedrag heeft'. Je kan best ook afwachten op reacties van andere forumleden, want zelf ben ik hier niet echt een expert in...


Good luck!

natjuh026

bedankt voor je reactie.
ik hoop dat er meer mensen mij kunnen helpen met dit.

Moppers

Is ze in de rui?

Het kan heel goed dat Luna de spanning die er heerst om de verhuizing aanvoelt. Ik denk dat dat meer invloed op haar zal hebben dan het feit dat haar omgeving er anders uitziet. Als jullie gespannen zijn, dan zal ze dat merken. Probeer je te ontspannen bij haar in de buurt, waarschijnlijk zal zij dat dan overnemen.

De sleutel bij parkieten en gedrag is altijd gewenst gedrag belonen, ongewenst gedrag negeren. Geef haar dus geen aandacht als ze schreeuwt en je vindt dit onprettig. Ze zal de aandacht als een beloning zien en zich alleen maar meer opwinden.