Trosgierst...

Gestart door cakirtas, mei 26, 2009, 17:18:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cakirtas

Hallo,

ik had een vraagje over trosgierst, omdat het mij niet duidelijk waarom al mijn 6 parkietjes (inmiddels 8 vanwege schattige babytjes :D)
Geen trosgierst eten.
Elke dierenwinkel waar kom blijft het personeel trosgierst aanraden, het lekkerst voor je vogel... zeggen ze!
Mijn vogels raken het niet aan, zelfs niet als hun voerbakjes allemaal leeg zijn.
Mijn vogels zijn sowieso rare eters :P want ze eten bijna geen groente en fruit ze eten wel sla,meloen,komkommer en eierschillen:S (en normaal voer)
Maar hebben jullie hier een oplossing voor?

Caradow

Trosgierst is erg vet, een pure lekkernij maar zeker niet iets wat je MOET geven.. het mag zelfs maar zeer beperkt gegeven worden, dus je hetb hier zeker geen probleem|!

cakirtas

Bedankt, zal ik toch eens gaan klagen over dat dikmakend personeel :-X:P
De baby´s eten het wel (de oudste weinig en de jongste abnormaal veel) :-\
En ik wil je graag bedanken voor het antwoord:)

veje

Citaat van: cakirtas op mei 26, 2009, 17:18:20
Hallo,

ik had een vraagje over trosgierst, omdat het mij niet duidelijk waarom al mijn 6 parkietjes (inmiddels 8 vanwege schattige babytjes :D)
Geen trosgierst eten.
Elke dierenwinkel waar kom blijft het personeel trosgierst aanraden, het lekkerst voor je vogel... zeggen ze!
Mijn vogels raken het niet aan, zelfs niet als hun voerbakjes allemaal leeg zijn.
Mijn vogels zijn sowieso rare eters :P want ze eten bijna geen groente en fruit ze eten wel sla,meloen,komkommer en eierschillen:S (en normaal voer)
Maar hebben jullie hier een oplossing voor?

ik heb ook net een parkiet maar  hij eet  enkel  trosgierst  als de bolletjes  op men hand liggen en  hij eet niet van het takjen ?  :-\

Mars

Dan zijn de takjes nog wat eng, gewoon een stukje ophangen dan eet hij het vanzelf. Maar als lekkernij uit je hand lijkt mij het beste: daarmee maak je hem mooi tam!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

veje

Citaat van: Mars op juni 14, 2009, 22:01:42
Dan zijn de takjes nog wat eng, gewoon een stukje ophangen dan eet hij het vanzelf. Maar als lekkernij uit je hand lijkt mij het beste: daarmee maak je hem mooi tam!

a  ok bedankt maar mijn parkiet krabt soms in het zand zoals een kip wat wil hij hier mee  bereiken ?

Piknikki

Veel parkietjes zoeken op de bodem soms nog wel eens naar voedsel. Het kan ook zijn dat jouw parkietje stukjes grit uit het zand pikt. :)

schildxx

waarom durven me parkieten op de bodem te komen?

en gister avond toen ik ging slapen deed ik een doek om de kooi , nou de kooi is zo groot dat ik niet alles kan bedekken en dus kwam de brutaale parkietje die alles durf :P (wit met geel) naar beneden en keek wat ik deed en ging met der vriendje praten wat doet ze ,? scout ze me? :D