Neusdoppen Ino's

Gestart door Shaz, mei 21, 2009, 19:34:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shaz

Hallo allemaal,

ik heb talloze topics bekeken over neusdopkleuren bij pietjes, maar ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden hoe het nou exact zit met de neusdop van een JONGE -ino. Ik heb namelijk een geelmasker ino (althans, dat denk ik, mijn kleurslagenkennis is roestig  :-X), maar sowieso heeft hij/zij een rooie gloed over de ogen. Ze zijn niet écht rood zoals bij een albino, maar ze zijn ook niet volledig zwart zoals bij mijn andere parkietje. Het ino pietje is nu circa 12 weken oud.

Nu de vraag: het neusdopje van mijn -ino pietje is héél lichtblauwig en heeft (als ik goed kijk bij daglicht) witte randjes om de neusgaten. Hieruit zou ik afleiden dat het een vrouwtje is, omdat dat bij niet-ino's ook het geval is. Maar gaat dat eigenlijk wel op bij een ino, of is het dan toch een mannetje? Ik weet het echt niet meer! Het is voor mij wel van belang om te weten, omdat ik uiteindelijk toch een mannetje-vrouwtje koppeltje wilde hebben voor eventueel kleintjes in de toekomst. Mijn andere pietje is wel 100% een mannetje. Mochten het uiteindelijk 2 mannetjes zijn, dan heb ik helaas pech! Ik hou evengoed enorm veel van ze :P

Alvast bedankt!

Chicowen

Als ik het zo hoor heb je een popje.
De kleur van de neusdop van een ino-popje werkt hetzelfde als bij niet-ino popjes.
De kleur van de neusdop van een ino-ventje werkt wel anders. Deze wordt niet blauw zoals bij niet-ino ventjes, maar deze blijft paars/roze.

Als ik jouw omschrijving zo hoor, dan zou ik zeggen popje, maar als je het zeker wilt weten kun je een foto plaatsen.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.