pikken

Gestart door Joris, mei 15, 2009, 18:44:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joris

Hallo,
ik heb charlie nu bijna 2 weken, en ik merk dat het nu steeds vaker gebeurt,
dat als ik charlie terug in de kooi wil doen, dan gaat hij pikken en wegvliegen...
kan hier nog iets aan veranderd worden,
zodat charlie gewoon op mijn vinger komt zitten als ik hem terug naar zijn kooi wil doen,
zonder te pikken en weg te vliegen?
ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet, op de site zelf heb ik het helaas niet kunnen vinden..
alvast bedankt.
groetjes Joris


Jasmin

Hallo Joris,
Leuk dat je een parkietje hebt;)

Je hebt Charlie pas 2 weken dat is nog niet lang. Omdat Charlie nog moest wennen aan zijn nieuwe huisje
was hij nog een beetje suf en liet daarom wat makkelijker dingen toe. Nu is hij wat meer gewend en word hij wat drukker en meestal wat minder tam. Dan kun je hem beter in zijn kooitje houden en nog wat meer oefenen en over een paar weekjes weer proberen om los te laten vliegen en hem terug te zetten. Negeer het pikken in je handen dan leert hij dat vanzelf af ;)

Heb veel geduld en lees dit:)

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Groetjes en succes,
Jasmin

Joris

Hallo Jasmin,

bedankt voor je reactie!
de komende weken laat ik Charlie mooi in zijn kooi zitten.
maar jij hebt het erover om in de kooi wat meer te oefenen met Charlie,
welke oefeningen bedoel je daar dan mee?
want hij komt wel gewoon op mijn hand zitten (in de kooi) zonder moeite,
en hij eet ook van mijn hand, dat is verder geen probleem.
dus weet je misschien nog meer oefeningen die ik kan doen?

Vele groetjes, Joris.

Piknikki

Bijvoorbeeld om hem in de kooi op je hand te laten stappen en hem op een ander stokje weer af te laten stappen. Probeer hem op verschillende plekje in de kooi te laten opstappen en afstappen. Als hij het goed doet (zonder pikken of ander ongewenst gedrag) prijs je hem met een 'Goed zo!' en eventueel lekker stukje fruit of trosgierst. Dan went hij eraan dat je hand ook beweegt en hem geen kwaad doet.
Of je kunt ook proberen om hem in de kooi van je ene hand op je andere hand te laten stappen.
Veel succes! :)

Joris

Okee, ik ga er gelijk mee aan de slag!
hartstikke bedankt.
maar nu heb ik nog een vraag.
vorige week was het lekker warm weer, mag ik de kooi van Charlie dan in
het vensterbank zetten, zodat hij lekker naar buiten kan kijken?
Hij staat dan niet in de tocht, want mijn slaapkamerdeur is dicht.
ik hoor het wel weer  ;)
groetjes Joris.

Mars

Je moet er om denken dat je parkietje niet vol in de zon mag staan en zeker niet achter glas!
Als je hem een keertje buiten neerzet (onder toezicht ivm katten), dan moet je zorgen dat hij ook een schaduwplekje heeft, bijvoorbeeld door een theedoek half over de kooi te doen.

Verder is frisse lucht erg gezond voor hem, tenminste als het niet tocht!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Joris

okee, ik heb vorige week ook inderdaad een deken half over de kooi gedaan,
en de katten heb ik binnen opgesloten ;)
heel erg bedankt voor jullie reacties, ik weet weer genoeg!
groetjes Joris en Charlie  :-*