Ruzie - puberteit?

Gestart door pauladavid, mei 14, 2009, 13:13:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pauladavid

Hoi,

Ik heb Jazzy bijna 4 maanden en Blues is er bijna 2 maanden. Ik heb ze bij elkaar gezet en een paar dagen hadden ze ruzie. Na een week zaten ze constant te kroelen en waren ze heel lief voor elkaar. Nu heb ik ze in een andere (lichtere) kamer gezet en laat ik ze vaak los (ze zijn handtam, vooral Blues). Ze maken nu heel veel ruzie en Blues zit Jazzy behoorlijk dwars.

Het zijn twee popjes dus is dit misschien de oorzaak?
Jazzy is bijna 6 maanden oud, komt het misschien met wat puberteit? Ze is behoorlijk aan het schreeuwen de laatste tijd. (En dit negeer ik)

Ik laat ze ook elke dag los en dan maken ze ook ruzie of soms zitten ze lekker samen te vliegen of te kroelen.
Ik snap gewoon niet waarom ze zo veel ruzie maken, want ze hebben alle ruimte en al het speelgoed van de wereld! En al dat speelgoed ook dubbel (in de speelboom).
Is dit nog steeds het wennen aan elkaar (ze zijn nu 2 maanden samen) of is het door de puberteit? Of is er een andere reden?

Moppers

Het klinkt inderdaad als puberaal gedrag. Zolang je ze nog ziet kroelen is er helemaal niets aan de hand, dat is een teken dat ze elkaar nog steeds lief vinden. Mijn 2 kruipertjes hebben ook samen hun puberteit beleefd, en dat ging precies zoals jij beschrijft: zowel kroel- als kibbelmomenten.