Hoe vind je een goed nieuw thuis voor je parkiet?

Gestart door jespere, mei 15, 2009, 17:35:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jespere

Ik heb al sinds m'n 7e een parkiet, maar helaas heeft ons zoontje van 2 de laatste maanden allergieen ontwikkeld :(

Ik vind het dus echt vreselijk, en ik had nooit gehoopt in deze situatie terecht te komen, maar we moeten dus een nieuw thuis voor onze ongeveer 10-11 maanden oude parkiet vinden (vorig jaar juli uit het blok gekocht nadat de vorige op 11 jarige leeftijd helaas was overleden.

Mijn vraag is nu, hoe vind je een goed nieuw huis voor zo'n beestje? Ik heb al een beetje zitten snuffelen op marktplaats, maar daar vind ik vooral groothandelaren en advertenties die me nou niet echt veel vertrouwen inboezemen.

Weten jullie hoe je dit aanpakt?

Alvast bedankt,

Cynthia

Caradow

Advertenties plaatsen op fora zoals deze, eventuele gegadigden "screenen" door vragen te stellen, eventueel toekomstige adres bekijken..

En vooral je gevoel volgen bij een gegadigde. Heb je het gevoel dat er iets niet klopt, dat de persoon niet de goede bedoelingen heeft die hij zegt te hebben, doe het dan niet. Je wilt niet achteraf met een rotgevoel blijven zitten...

Parkieten-Freak

Hallo Jespere,
Ik neem aan dat je zoontje getest is op een allergie voor kooivogels en dat deze test helaas positief uitgevallen is.
In dat geval zou ik je willen adviseren even een berichtje te posten in de forumrubriek "prikbord" . Dan kun je meteen je parkietje voorstellen aan de lezers (met eventueel een foto'tje erbij).


jespere