gedrag van mijn parkietje

Gestart door Ester, mei 13, 2009, 19:51:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ester

hallo parkietenfreaks;)

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een parkietje Okkie gekocht, ik heb daarvoor al wel andere parkietjes gehad.
Okkie is nog erg onzeker en schuw ik weet niet of het daardoor komt maar hij maakt elke keer bewegingen met zijn snaveltje open en dicht zonder geluid te maken sinds dag 1 dat hij bij ons was.
Is dat nog van bangheid of is er iets anders aan de hand?
hij doet het heel vaak het lijkt wel of die misschien niet goed kan ademen?
Iemand die iets weet? graag hoor ik het dan

groetjes van Ester en Okkie

Wouter

Ik vind het een beetje een vage omschrijving, en ik weet niet of je dit bedoelt, maar mijn parkietjes doen het ook weleens. Maar dat ziet er niet uit alsof ze niet goed kunnen ademen...

Ester

een vage omschrijving mmm.... ik probeer het nog eens, zijn snaveltje gaat snel open en dicht zonder geluid te maken en dat heel vaak op een dag ik heb het vermoeden dat hij het alleen doet als wij dicht bij hem in de buurt komen misschien dat hij nog bang is hoewel hij wel op mijn vinger komt zitten.
Zijn gedrag verder is heel vrolijk ik wil gewoon zeker weten of er niks aan de hand is.
Ik denk dat ik me zorgen maak om niets maar ik vind hem zo lief dat ik zeker wil weten wat het is.

gr ester


Wouter

Doet hij het heel snel achter elkaar? Kun je misschien even een filmpje maken en die op youtube zetten?

Ester

Op dit moment niet helaas :( maar ik kan wel morgen een filmpje en dat staat die morgenavond erop.
Ik laat wel iets horen als ik het filmpje erop heb gezet
Dankjewel voor reactie.

ester

Caradow

Het kan angst zijn, maar ook een luchtweginfectie..
heeft ze dit altijd al gedaan?

Ester

ja hij heeft dit altijd al gedaan sinds dat hij bij mij is hoe kan ik er dan achterkomen of die geen luchtweginfectie heeft?

Caradow

Zekerheid kan een vogelarts geven..

Dus even een afspraak maken denk ik :)

Ester

dankjewel voor jullie reactie's
ik ga zoiezo een filmpje maken zodat jullie het even kunnen zien.
En als het zo blijft maak ik zeker snel een afspraak.

ester