waarom doet hij dit?

Gestart door pierewiet, mei 13, 2009, 14:11:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pierewiet

we hebben twee parkietjes, een mannetje en een vrouwtje. het mannetje zit de hele tijd achter het vrouwtje aan. ik heb het idee dat hij wil hij paren, maar het vrouwtje wil niet. we hebben al een grotere kooi gekocht en nieuwe speeltjes zodat ze wat te doen hadden, maar dat hielp ook niets. heeft iemand een idee wat voor gedrag dit is en wat we eraan kunnen doen?? ik vind het zo zielig voor het vrouwtje, want soms gaat het er best wild aan toe...

Chicowen

Aan hormonen kun je niks doen. ;) Hij vindt je popje gewoon heel erg leuk.  :-X
Popjes zijn over het algemeen goed in van zich af bijten, dus wanneer ze echt niet wilt, gebeurd er ook niks. ;)

Pff... mannen met hormonen... :P
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Moppers

Hij probeert waarschijnlijk indruk op haar te maken. Hij wil haar laten zien dat hij een stoere, potige vent is. Hij hoopt dat het popje daarop reageert door hem aandacht te geven. Zoals Chicowen al zegt, het popje zal aangeven wanneer hij te ver gaat. Popjes zijn in principe de baas. Als zij dus aangeeft dat het genoeg is of dat het te wild gaat, door bijvoorbeeld protesteren te kwetteren of door van zich af te pikken, dan heeft het mannetje dat goed door. Als zij geen teken geeft dat het zo wel genoeg is geweest, dan is ze het dus nog niet zat.
Je popje kan prima voor zichzelf opkomen. Zolang ze dat niet doet, vindt ze het dus niet nodig en is er niets aan de hand. Als ze dat wel doet, is er ook niets aan de hand, dan laat ze gewoon even haar mening horen/zien.

pierewiet

als het vrouwtje begint te kwetteren en te pikken, houd het mannetje nog niet op. het vrouwtje heeft iets aan haar buikje, waardoor ze niet zo snel is. zou het daar aan kunnen liggen?

Chicowen

Zolang het niet tot bloedens toe is, is er niks aan de hand. Mannen vol hormonen stoppen niet zomaar. :P

En iets aan haar buikje?? Klinkt niet echt goed... Heb je dat al eens na laten kijken door een vogelarts?
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

pierewiet

dat over haar buikje staat bij ziekten en dan ze is zo dik! bedankt voor de reacties. is er echt niets aan te doen? ik kan me voorstellen dat het vrouwtje er wel een beetje gek van wordt om constant zo'n man achter je aan te hebben.