Zijn dit nou mannen of poppen???

Gestart door Patje84, mei 13, 2009, 02:00:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

Ook zonder blok kan het verkeerd gaan, het hoeft niet, maar er word niet voor niets aangeraden om te zorgen dat je nooit meer poppen dan mannen hebt..

Patje84

maar meer mannen dan poppen kan wel of.....

Wouter

Het kan goed gaan maar ook flink fout gaan. Als je het risico neemt zul je zeer alert moeten zijn.

Caradow

Citaat van: Patje84 op mei 13, 2009, 21:20:57
maar meer mannen dan poppen kan wel of.....

Dat is over het algemeen geen probleem

Patje84

hmm dus als ik mijn conclusie goed trek nu is het dat ik dus geen blok in de voliere moet hangen als ik 3 poppen heb en 1 man????


Wouter

Citaat van: Patje84 op mei 13, 2009, 21:20:57
maar meer mannen dan poppen kan wel of.....

O sorry ik had de vraag niet goed gelezen. Mijn excuses. Dit is inderdaad vaak geen probleem :D

Mars

Ja, die conclusie klopt: nooit een blok ophangen als je meer poppen hebt dan mannen.
Daarnaast: heel goed in de gaten houden of het goed gaat. Parkietjes kunnen wreed zijn tegen elkaar als ze om een man vechten. Dat kan er tot bloedens aan toe gaan, ook als je geen blok hebt hangen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Patje84

oke nou ik heb net even met me nichtje gesproken en heb besloten dat mijn enige over gebleven man naar haar toe gaat en ik een pop krijg van haar, vervolgens ga ik dan 2 poppen ruilen ofzo voor 2 mannen zodat ik weer 2 koppels heb, dan heb ik uit eindelijk me 5 koppels in totaal wat ik ook graag wilde dus is er iemand hier die nog belang heeft bij 2 poppen voor te koop of te ruil en in de buurt van almere woont dan hoo rik het wel in het weekend zit ik altijd in arrien tussen ommen en hardenberg in dus woon  je daar in de buurt en heb je belangstelling laat het me dan gewoon even weten.

Hartstikke bedankt voor jullie reacties, ben stukken wijzer geworden weer.

;D ;D ;D ;D ;D

Wouter

kun je niet gewoon 4 poppen houden? Dit gaat als het goed is wel goed. Of zitten ze in dezelfde ruimte als de andere koppels?

Patje84

nou ik wil er graag mee gaan kweken heb al eerder gedaan maar raakten toen zwanger en kon haast niet meer voor ze zorgen heb ze toen weg gedaan, nu heb ik al 3 koppels en wil uit eindelijk gewoon weer 5 koppels net zoals toen, en ja als ik nu begrijp heb, heb ik straks gewoon 4 poppen dus moeten er 2 weg en 2 mannen er bij.

Deze 4 zitten nu nog in de kamer voliere maar de anderen zitten al in hun broedkooien.

Hoop dat duidelijk genoeg is wat ik uit eindelijk graag zou willen en wat mijn doel ook is om te gaan doen.


Chicowen

Ik snap dat je ermee wilt broeden, maar houd er ook rekening mee dat als je 2 popjes weg doet en er 2 mannen bij neemt, dat de 2 mannen met de overgebleven 2 popjes niet persé koppels hoeven te vormen. Dat hangt helemaal van hen af en het kan ook heel goed dat ze elkaar niet zo zien zitten.
Het is dus geen garantie om te kunnen broeden.
Verder kun je sowieso niet direct met ze gaan broeden, want parkietjes hebben altijd even de tijd nodig om aan hun nieuwe omgeving te wennen.
Ik zou zeggen, doe het gewoon rustig aan, houd desnoods de popjes momenteel en broed met de 3 koppels die je hebt. Wil je toch graag je  popjes voor mannetjes wisselen, ga hier dan volgend jaar pas mee broeden, zodat ze de tijd hebben om te wennen. (of bijna aan het eind van het broedseizoen, maar niet direct)
Verder ga ik ervan uit dat je onderstaande pagina goed doorgelezen hebt, zodat alles met in ieder geval de 3 koppels goed gaat verlopen.
http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php

Veel succes in ieder geval!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Patje84

Nou ik werk samen met een man die al 17 jaar lang bezich is met grasparkieten en andere vogels daar haal ik de mannen ook weg denk ik, en ik weet dat het geen gerantie is maar ja als je het niet probeerd lukt het nooit en ik zet ze ook niet meteen in een broedhok maar eerst gewoon in de kamer voliere en ik zie verder wel als ze broeds gaan worden dan pas zet ik ze in de broedhokken.

Dus wat dat betreft kan ik wel zeggen dat ik er wat van af weet, maar verder moet  je mij ook niet vragen hihi.

Die manmet wie ik samen werk is alleen sinds 3 weken opvakantie dus die kon me ook niet helpen met het uitzoeken naar het geslacht van mijn 3 twijfel gevallen hihi

maar goed volgende week komt hij terug en dan leg ik het hem ook nog is voor.