Zijn dit nou mannen of poppen???

Gestart door Patje84, mei 13, 2009, 02:00:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Patje84

Beste Parkieten freak,

Ik heb een vraagje ik heb hier 11 grasparkieten.
1 is nog erg jong en heeft een paarse neusdop dat zal denk ik een man zijn.

Ik heb 3 koppels en nog 4 lossen
van die 4 weet ik dat het 1 en man is die heeft een blauwe dop (zie hier onder)



die andere 3 zijn voor mij twijfel gevallen zou niet weten wat het zijn.

Hier wat foto's van me 3 twijfelgevallen

Regenboog





Blauw





Donker groen





En dan wat foto's van me blauwe en de regenboog samen.





Nou hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn om er iets uit te kunnen halen wat het nou zijn.

Hoop dat ik wat wijzer wordt dan nu.
Ik denk zelf dat de donker groene een man is en die daar boven poppen maar ik twijfel te veel, dus ik hoop dat er iemand me kan helpen

MvG: Patricia (Patje84)

Piknikki

Ik vermoed dat alleen de donkergroene een man is, en de rest popjes.
Bij die wat ik denk dat popjes zijn, zie je al wat bruins in de dop. Maar die donkergroene heeft toch nog best een lichtblauwe dop voor een man, hm. ???

Chicowen

Ik twijfel erg over de groene. De neusdop is wel heel wat blauwer dan de andere doppen, maar als ik het goed zie, zie ik ook wat lichtere randjes rond de neusgaten. Omdat ik het blauw toch te donker vind voor een pop, zeg ik bij de groene man.
De andere zijn poppen, aangezien de neusdop al wat naar bruin begint te verkleuren en de neusdoppen duidelijk lichtblauw met wit zijn.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Patje84

Ik hoop dat ik dus 2 mannen en 2 poppen heb.
Maar ja zoals er ook al gezegt werdt zit er toch wel een witte rand rond de neusgaten, dus vandaar dat ik erg twijfel over de donker groene.
Zal straks nog even kijken of ik een wat duidelijkere foto kan maken van die donker groene.

MvG: Patricia


Mars

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Patje84

Citaat van: Mars op mei 13, 2009, 13:50:17
Allemaal popjes.

Mars waarom denk jij dat het allemaal popjes zijn dan?
De rest denkt dat het 2 poppen zijn en 1 man?


Jasmin


Mars

#7
Nou ze hebben allemaal een mooie lichtblauwe of wittige dop. Zou de groene een man zijn, dan zou die dop veel feller/donkerder van kleur zijn.
Dus wat mij betreft zijn het duidelijk poppendoppen.

(en ik zie zelfs wat wit in het dopje rondom de gaatjes, dus voor mij is het een duidelijke poppendop. Als ik het me goed herinner zag die van mijn 'eerste' parkietje Jim er ook zo uit, een absoluut duidelijke pop achteraf gezien)

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Wouter


Patje84

#9
Hier nog wat foto's misschien dat het nu wat duidelijker is want er wordt hie rop het forum gezegt dat als er iets wit in de neusdop zit dat het vaak een pop is nou dat is het geval bij de donker groene, maar weet niet of het duidelijk te zien is omdat de foto's bij daglicht gemaakt zijn.



Nou hoop dat deze wat duidelijker zijn zodat je dat witte in de dop ook kunt zien!!!

De beste foto laten staan, Caradow

Patje84

Citaat van: Wouter· op mei 13, 2009, 16:54:33
Ik ga ook voor 4 popjes

4 popjes????

erg vaag dat je dat er uit haald want ik heb er 4 waarvan 1 toch erg duidelijk een donker blauwe dop heeft hoor ik twijfel er maar over 3 dus ik magt hopen dat dit een foutje is of een vergissing?
:P ;) :P

Caradow

duidelijk een popje!

En juist goed dat je bij daglicht zonder flits een foto hebt gemaakt, zo zijn ze het beste :)

Patje84

dus het zijn alle 3 dus popjes????

kan het kwaad dan verder want ze zitten al een tijdje in een grote kamer voliere met 1 man????

Wouter

#13
Wacht even hoor. In het eerste bericht staat dat je er één zeker weet dat dat een man is. Dat lijkt mij een popje. Maar even later in datzelfde bericht zeg je dat je van precies dezelfde parkiet het geslacht nog niet weet...

Nu vraag ik mij af of die eerste foto misschien verkeerd is?

quote verwijderd, nu het probleem  opgelost is :P Caradow

Patje84

Ja ik zie het ja er is iets fout gegaan zie ik :o die eerste foto staat er ook dubbel in ;), de man waar ik het zeker van weet dat het een man is dat is deze......

Groene met gele kop



Dus vergeet die eerste foto in mijn vraag bovenaan!!!!

Thx dat je me daar even op gewezen hebt. ;D


Caradow

Ja, dat is een man :P

Met een meerderheid aan poppen, zou dit problemen kunnen geven, zeker wanneer ze broeds worden. Houd het sdus goed in de gaten, gevechten kunnen enorm uit de hand lopen.

Milo-Pixel

Ik ga met de rest mee, allemaal popjes :) (behalve die in je laatste post)

Wouter

Ja, die laatste is inderdaad zeker een man ja! dus 3 poppen en 1 man!

Chicowen

Laatste is een man en aan de hand van de nieuwe foto van de (andere) groene parkiet zeg ik ook 3 popjes. De witte randjes zijn op die foto erg duidelijk.
3 popjes, 1 man dus.
Meerderheid van popjes hoeft niet fout te gaan, maar houd het in ieder geval goed in de gaten.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Patje84

Oke nou dan zal me man veel succes hebben zeg in die kooi hihih

Hij heeft het voor het uitkiezen  :P

Maar dus wanneer ik er een blok in zou hangen gaat het super verkeerd, ik ben vandaag toevallig naar de kinderboerderij geweest met mijn kids en daar hadden ze overduidelijk 4 poppen met 1 man zitten en daar hing een broedhok in, maar ze hadden verdre geen ruzie en de verzorgers vertelde dat ze het zo al jaren doen en dat  het altijd goed gegaan is.

Dus ik weet het even niet meer terwijl mij altijd verteld was dat het verstandig was om dan vooral geen blok er in te hangen.