voorstellen ? hopenlijk juiste plek

Gestart door cioola, april 23, 2009, 20:24:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cioola


Hoi parkieten vriendjes :D

Ik kom hier kijken eigenlijk omdat ik opzoek ben naar een parkietenvriendje voor mijn moeder.
Mijn moeder is volgende maand jarig , en ik hoop haar blij te maken met een kwettertje :)

Ik ben 25, dol op dieren, dierenopleiding gedaan, nu werkzaam voor Thuiszorg..
Speel gitaar , bla bla ..

Ik heb jaren lang samen met mijn moeder, (als hobby) parkietjes gekweekt, grasjes en valkjes  :-*
Door omstandigheden, het huis uit , op dat momend hadden we alleen nog oudere parkietjes, die zijn lekker oud geworden thuis, en door ouderdom overleden . Nu heeft mijn moeder alleen nog 2 ( heerlijke ) valkjes ...

Omdat ik nu ergens anders woon, en we hier twee poezen hebben, en ik een rondvliegend parkietje gewoon eng vind bij katten , heb ik zelf tamme ratjes ( in mijn slaapkamer, waar katten een geen toegang bordje hebben ;) )
Maar zowel hier als bij mijn moeder, mis ik zo dat gekwetter, wat alleen grassie's kunnen..

Kortom, er staat nu een lege kooi in de bergruimte , daar moet iemand in :D
Ga er hier proberen achter te komen hoe  :)


Ik keek net op de begin site, en zag die maand foto's , helemaal verkocht dus ..
Ik kan nog steeds helemaal  :-* om zo'n donzige , met van die kraaloogjes  :-*

Zjucht

Idske

Hej,

Goed dat je eerst komt kijken voordat je tot aanschaf overgaat! Ik wil je sowiezo attent maken op het prikbord wat we hier op het forum hebben.  :) Het is een soort van marktplaats onder parkietenliefhebbers zeg maar.

Het is maar goed dat je geen combi gaat maken van katten en parkieten, dat word inderdaad afgeraden.

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

cioola

Thanks voor je reactie..

Ik ben opgegroeit met grasjes.. Als klein kind, altijd 1 tam parkietje , alle parkietjes die we gehad hebben, waren lief en knuffelig , heerlijke vriendjes ..
Door school ben ik stage gaan lopen , eerste dierenwinkel waar ik stage liep ( bestaat niet meer ) had vaak veel te jonge parkieten van een groothandel, als je die liet zitten gingen ze dood . Ik vond dat zielig, vroeg die vogeltjes mee naar huis, "lapte ze op " en als ik ze terug bracht, was het van die winkel meneer van , ach houdt hem/haar maar !
Voordie tijd altijd 1 parkiet , maar al snel werden het meer kooitjes, al snel een volieretje, grotere voliere enz enz..
Heb een tijd lang gekweekt, gewoon als hobby, ook parkieten gekregen van mensen die al een tijdje serieus kweekte ..

Opzich zal ik niet veel vragen hebben over verzorging, kan alleen maar zeggen, als ik hier zo kijk , moet ik me inderdaad omwillen van de katten echt in zien te houden ! Ik heb nu geen vogels hier, en mis het !
Bedoel , zijn later ook valkjes gaan kweken, ook dat zijn heerlijke kuiffie's ( toch ?)
Maar voor mijn moeder vind ik het wel leuk parkietje(s)

Alleen , ik heb nu zelf dus tamme ratten (fok niet met ze ! ), en door tijd heen is me door mijn ratten en de ratten forums een beeld veranderd naar dieren uit een dierenwinkel halen toe ..
Ik heb jaren lang mijn (parkieten) baby's naar een dierenwinkel ( andere dan die eerste ) waar ik stage liep gebracht .. Nu met mijn ratten ervaring erbij voel ik me daar best rot over ! Toen wist ik niet beter , nu wil ik eigenlijk daar geen kwetter vandaan !

Ik ben eigenlijk al een tijdje uit "de vogels" dus ik wil graag hulp bij het vinden van een betrouwbare manier om aan een parkietje te komen ( als kind noemde ik ze altijd Kwettertje's vogels  :P, eerste gedachte bij parkieten is dat heerlijke tevrede gekwetter  :-*, gut wat kun je dat missen :( heb echt super lieve ratten, maar die maken toch echt andere geluiden !


En misschien kom ik hier wel nieuwe dingen tegen, wat verzorging enz betreft, maar moet me echt inhouden !
Ik vind parkietjes zo geweldig !!!

Als ik echt opmezelf zou wonen, moeten er ratten én parkieten ( op een veilige afstand) komen !!

thanks nogmaals !





margriet

hallo Ciooka,

Of ratjese en parkieten samen gaan weet ik niet zeker maar als ze allebei los in de kamer vliegen/lopen denk ik dat het niet zo'n goede combinatie is.

groetjes
Margriet

Yessica

hallo cioola!

Nou je klinkt in ieder geval wel als een echte dierenvriend :) Ik ben er ook vanaf gestapt om mijn grasjes bij een dierenwinkel te halen, nu heb er ik zelf niet zulke hele grote problemen van gehad maar een vriendin van mij had (Waarschijnlijk) een inteelt vogeltje, deze was een stuk STUK kleiner dan het grasje dat ze bij de kweker had. En hij was ook redelijk zwakjes en bleef ondanks de goede zorg erg mager.

Als je tamme ratjes heb, zou je er best een parkietje bij kunnen nemen. Alleen is het natuurlijk oppassen; ze kunnen bijvoorbeeld niet samen los. Ook moet je oppassen dat je vriendje niet op de kooi van je ratjes land. Net zoals een grasje met zijn snavel, zal het ratje ook met zijn tandjes gaan onderzoeken en zo zou je grasje een teentje kwijt kunnen raken!

In de combinatie met katten kan het natuurlijk niet. Je zou je vogeltjes kunnen limiteren tot jou kamer, waar de katten dus niet inmogen en alleen je ratjes zitten, maar een ongeluk zit in een klein hoekje en je weet maar nooit. Als je echt 1000000% zeker weet dat de katten met geen mogelijkheid per ongeluk/op eigen houtje jou kamer in komen dan zou je het misschien kunnen overwegen maar ik raad het niet aan.  :P

Heel veel success in ieder geval!  ;D Ik hoop dat je een leuke parkietenvriend voor je moeder vind!

mozart

Je bent hier zeker op de juiste plek om een parkietje te vinden.
Stuk voor stuk parkietenvrienden hier!!

Even nog over ratten en parkieten.
Weet nog dat ikm bij een dierenwinkel werkte en er een vader kwam om een nieuwe (gele/tamme) parkiet te kopen voor zijn zoontje van 9 jaar. De tamme rat was ´s nachts ontsnapt en vader vond een halve parkiet terug. Vraag niet hoe, maar het was gelukt.
Vader wilde voor zijn zoon uit school kwam een nieuwe zelfde in de kooi. Dát ging natuurlijk niet lukken.

Dus niet echt een ideale combi denk ik!

groetjes Mozart